Frågor kring installation av custom rom

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Addiman, 9 nov 2011.

1. Addiman

Addiman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har rootat min telefon med revolutionary som fixade det mesta själv. Nu kör jag fortfarand kvar med originalrom (2.2). Min tanke var att prova några andra roms för att se vilken jag gillar bäst. Just nu är min största drivkraft till att byta rom att jag inte rymmer fler appar. Innan jag gör det vill jag veta att jag säkert kan återställa telefonen till det tillstånd den är i just nu. Jag har tagit en backup i ClockworkMod recovery (nandoid?). Om jag installerar t ex CyanogenMod 7, kan jag då enkelt återställa till den backup jag nyss tog i recovery?

Jag hade tänkt testa CyanogenMod 7.1 och någon Sense-rom, kanske InsertCoin. Förutom att installera själva rommarna, måste jag byta hboot och radio också? (Jag har original förutom det revolutionary fixade åt mig.) I så fall, ingår hboot och radio i backup med nandroid om jag vill återställa?

Antar att jag måste partitionera SD-kortet också. Kan jag göra det i recovery?

2. Denko

Denko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om du gjort en backup med clockwork så kan du alltid gå tillbaka till den ifall det går åt pipan eller du inte är nöjd med den romen du testat.

Med den hboot som din nuvarande "rom" använder kommer du kunna installera CM7.1.
    Du kan göra en sd part ext3 med hjälp av rom manager dock bara upp till 512. (kom ihåg att den raderar sd kortet innan den gör nått så kom ihåg att släng över allt på datorn först)

Det finns andra lösningar på att skaffa större partitoner men jag tänker inte börja snacka om dem pgr av att tänker du gå över till lite mer custom roms som insertcoin kommer du behöva vara s-off byta hboot du kommer behöva partionera om sd kortet på ett annat sätt.

Byta radio är inget som du kommer behöva göra om inte romen specifikt säger att du måste det.
    Byter du hboot måste du byte tillbaka för att få tillbaka det ursprungliga htc sens 2.2 romen.