Frågor om brickade DHDs

Discussion in 'Desire HD' started by Phad, Jan 20, 2011.

1. Phad

Phad Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå!

Jag har läst lite om att roota telefonen och tycker att det verkar vara brist på fall där folk har brickat sin DHD, någonstans läste jag att i 99% av fallen går det att återställa mobilen efter man har sabbat den, är detta sant?

Har någon här varit tvungen att skicka in sin telefon pga en misslyckad rom-uppdatering eller dyl?

Länkar,Guider och information om hur man unbrickar och vad som kan hända när man rootar uppskattas.
    Kanske används något annat uttryck än brickad nu för tiden(I värsta fall blir detta en tråd för folk som söker på brickad att hitta)?

2. patts

patts Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Rootade min lur i går (direkt efter inköpet) :D Och allt ser ut att fungerat som det ska. Bara att vara lugn och läsa igenom hela processen flera gånger. Vad jag förstår (genom mina tidigare erfarenheter med HTC hero) så är ju det mest kritiska ögonblicket när man försöker flasha radion, vilket kan riktigt fuck'a upp luren ... Men 99% chans att återställa trots brick låter ju för bra för att vara sant. Men ger ju en lite hopp då det snart e dax att flasha en ny radio rom..

3. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lyckades fucka upp flashningen av en ny ROM, vilket på min förra telefon hade inneburit brick. DHDn var bara att starta i recovery och försöka igen. När du rootar telefonen är det i princip noll chans att bricka. Kör först temproot och se om allt funkar, sen kan du permroota.

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl inte bara att flasha radion som man kan lyckas bricka telefonen? Misslyckas man med att flasha hboot så kan man bricka den också!? För utan bootloader så kan man ju inte direkt göra så mycket över huvudtaget.

5. patts

patts Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Nej det är ju klart.. fast verkar ju vara klurigare att försöka återställa en dålig radio flash änn en dålig bootloader..

6. Phad

Phad Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag förstått det så är det farligaste att ändra bootloadern, men man kan ju klara sig utan att göra detta med hjälp av: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537

Det stod någonstans att det dock är säkrare att följa http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841076 och installera engineering versionen av hboot (antar att detta är bootloadern) för då får man tillgång till fastboot (?) som kan hjälpa till vid återställning av telefonen.

Hursom så måste man ju skriva över bootloadern då och jag hittar ingenstans som beskriver hur jag backuppar denna, några påstår att om man kör en RUU (Vad nu detta är och hur man hittar en vet jag ej) så återställs den, dock andra påstår motsatsen.

Notera att allt jag skriver i detta inlägg är frågor.