Fråga: Frågor om DOA och ljusstyrkan

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Xeon, 29 jun 2012.

  1. Xeon

    Xeon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Samsung GS3
    ROM:
    OmniRom
    Hej!
    Både jag och farsan köpte varsin S3a idag.

    Om DOA:
    Farsans telefon hade redan från början en avlång "buckla/skåra" (svårt att förklara hur det såg ut) i bakskalet och när vi satte på skalet igen efter att simkortet och batteriet satts på plats så "knäcktes" skalet längs bucklan och nu ser den förjävlig ut.
    * Han beställde den på nätet och min fråga är om DOAn i 7 dagar gäller från dagen produkten levereras eller från dagen man beställde den?
    * Och går det att DOA för det som jag beskrev ovan?

    Om ljusstyrkan:
    När jag går in i webbläsaren så sänks ljusstyrkan rejält trots att jag har stängt av automatiskt ljus. Hur ändrar man detta?

    Tack på förhand! :)
     
    Last edited: 30 jun 2012
  2. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 993
    Mottagna gillanden:
    2 876
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Finns inställningar för ljus i webbläsaren

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 182
    Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 16e
    DOA: Givetvis ska du få den utbytt på sk DOA. Inge snack om saken. 7 dagarsperioden gäller från och med du hämtat ut den.

    Ljusstyrkan: När du är i webläsaren, klicka på menyknappen (vänster om home) och scrolla ner i listan så hittar du ljusinställningen.
     
    Xeon gillar detta.
  4. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Anmäl direkt. Var mycket noga med att beskriva hur det gick till. Nämn inte i felbeskrivningen att du känner till att S3 har problem med just luckorna. En del ÅF är mycket stingsliga när det finns yttre åverkan på telefonerna och de kan vara mycket svåra att övertyga.

    Skulle det bli problem får du gärna dra att PM så kan jag dra det vidare.
     
    Xeon och nilzie gillar detta.
  5. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Har ett liknande problem med bakluckan på min s3. En "buckla" är väl det bästa sättet att beskriva det. Sen sitter det inte på helt tight heller där uppe. Vissa "piggar" på bakluckan är helt enkelt fucked up, så den sitter inte i telefonen ordentligt. Också diverse andra problem men de är inte astetiska.

    Var så out of the box. 7 dagar för doa gällde från CDON f.o.m. man hämtade ut den t.o.m. man kontaktade dem om felet. Så min är inne på DOA nu. Bara att hoppas att den går igenom. Är skickad till Delta mobilservice. Blå version 2 btw.
     
    Last edited: 30 jun 2012