Frågor om doogee f5

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Jonaslatt, 20 maj 2016.

1. Jonaslatt

Jonaslatt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Precis fått hem doogee f5.
    Lite frågor.

Batteriet. Tar slut fort. Någon inställning? GPS mm är självklart avstängt. Nästa appen för batteriet?

Internet är segt. Jätte segt. Kör jag bredbandskollen får jag detta. Svarstid 33ms 12,638 mbit/s Tele2.
    Öppnar jag en sida så måste jag vänta en stund. Och ännu längre innan jag får upp bilderna. Jag har inte ställt in något. Telefon gjorde det själv.

Gjorde ett nytt test. Då fick jag svarstid 38ms 23mbit /s. Tredje testet 17mbits

Last edited: 20 maj 2016
  2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det finns batterisparlägen. Har du aktiverat dessa? Märkligt med hastigheten, min ger mycket fina siffror. Testa att fabriksåterställa mobilen! Det kan hjälpa.

Vad gäller batterier så ska de laddas några gånger innan de når full effekt. De bör bli bättre efter ett tag.

Effect gillar detta.
  3. Jonaslatt

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Internet funkar bättre. Men batteriet är skrämmande dåligt. Laddar minst en gång extra mitt på dagen. Nu har jag varit vaken en timme och kollat instagram, och lite aftonbladet och redan nere på 75‰. Och då har jag alltid skärmen nedsänkt nästan i bott.

4. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Då är det helt klart något fel på din F5.
    Reklamera den.

5. Jonaslatt

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Någon inställning ni har?
    Någon app som hjälper till?
    Jag har alltid skärmen på lägsta för annars tar det slut direkt.

6. Jonaslatt

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kollar jag inställningar batteri. Står det :
    Telefon inaktiverat 20‰
    Skärm 18‰
    Sen är det typ 8—9‰, på allt.
    Har fått ladda två gånger idag dock inte fullt.

Vad har ni som störst slukare?

7. henric2henrik

henric2henrik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    phone idle : 13%
    skärm : 9%
    Chrome 3%
    android OS : 1%

Jag har en liten fördröjning när jag öppnar en webbsida. Det blev bättre när jag installerade Chrome och nu använder jag Chrome som standard.

Batteriet håller sig precis en arbetsdag (inte en hel dag alltså). 100% laddat på morgonen, och när jag kommer hem typ 25%. Lite surf och meddelanden, men rätt så mycket installerat som är på hela tiden (skype, whatsapp, viber, Bluetooth headset)

Har ni också att kameran ibland inte vill fokusera? Det jag gör då är rikta den mot långt bort, fokusera, och sen tillbaka på det jag vill ta en bild av. Då går det bra. Någon som har en lösning för det?

Har ni också att om man delar internet med hjälp av hotspot att det inte fungerar eller jättedålig? Lösningen är att sätta DNS för hand som 8.8.8.8 på datorn i ipv4 inställningar på datorn.

ps. jag har rootat min F5 också. Ska inte ha någon betydelse tror jag, men kanske bra att veta