Fråga: Frågor om funktioner

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Olofsson, 9 nov 2012.

1. Olofsson

Olofsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har nu bytt från en gammal S plus till en S3a men har lite funderingar om ett par irriterande "funktioner/problem".

1. På S plusen kunde man stänga av och på XT9 med 0 knappen när man skrev sms, är det verkligen så galet att man måste in på inställningar varje gång med S3an för att få av/på det!?

2. Jag har rörelsemönster för att låsa upp mobilen, men ändå måste jag "Dra fingret över skärmen för att låsa upp" innan rörelsemönstret kan slås in. Hur får jag bort detta? Vill komma direkt till rörelsemönstret.

3. Smileysarna i S3an ser man knappt vad det är ju, går det inte att få dom till samma utseende som i S plusen?

MVH Erik

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    1. Jag använder SwiftKey så jag vet inte hur du fixar stock tangentbordet. Faktum är att jag har aldrig provat det. Jag gillar inte Stocktangentbord eftersom jag använder flera androidenheter. Jag vill ha de samma på alla enheter.

2. Meny -> Inställningar ->Låsskärm ->Kryssa bort [Lås genom dra]

3. Det enda sättet är att hacka Framework själv. Eller så kör du custom rom där kocken redan har fixat till detta. Oavsett så krävs Root. Så de är inte alla som är så sugna på detta. Alternativt kan man också köra specifika chat/sms-appar som har egna ikoner.