Frågor om Galaxy Trend Plus (vibration, energispar, synk)

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Skuggvarg, 8 januari 2014.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Har en del problem med min mobil (och Android i allmänhet), hoppas någon kan hjälpa mig:

1. Jag har angett att mobilen inte ska vibrera vid ringsignal men när jag får aviseringar från appar vibrerar mobilen ändå. Det finns en inställning som heter heter just "vibrationer" men där kan man inte välja "ingen" utan man kan bara välja vilken sorts vibrationer man ska ha. Jag har angett att ljudsignalen vid meddelanden och aviseringar ska vara samma ljud som när man får meddelande via Hangouts/Talk, så jag funderade på om det är där problemet ligger, att det finns en vibration ihopkopplad med det ljudet men när jag tittar i inställningarna för Hangouts är inga vibrationsalternativ markerade. Jag har även haft denna inställning förut på andra mobiler utan att få oönskade vibrationer. Hör det till vanligheterna att Samsung gömmer och tar bort såna här vitala valmöjligheter? Samsungs support kunde bara råda mig att göra en fabriksåterställning men jag är allt annat än sugen på att behöva göra det i onödan, särskilt som det sällan löser såna här problem.

2. När batteriet sjunkit till 5% släcks min skärm nästan helt men på min S4 Mini gick det att ändra hur energisparläget skulle bete sig (dock släcktes skärmen alltid ändå, just den detaljen verkade inte gå att ändra alls). Grejen är att på Trend Plus hittar jag inte ens något energisparläge överhuvudtaget. Jag vet inte om det beror på Samsungs underligt uppdelade menyer i fyra flikar eller om de bara gömt det jäkligt smart men jag tycker att jag tittat överallt och kan verkligen inte hitta något energisparläge så var finns dessa inställningar...om de ens finns?

3. Jag får ingen ordning alls på min kontaktbok. När jag ändrar något direkt inne på gmails kontaktavsnitt sker inte den ändringen i min mobil och när jag ändrar något i mobilen och väljer att synka mot gmail får jag plötsligt en helt ny uppsättning kontakter på gmail, vilket resulterar i en jäkla massa raderande av dubblettkontakter. Samtidigt vill jag inte att mobilen ska ligga och kolla gmail gång på gång men jag vill ha en smidig dubbelriktad synkning så att jag kan ändra något på ett ställe och det ändras även på det andra stället, så vad gör jag för fel nu och hur ska jag göra för att det ska bli rätt?