Frågor om HBOOT

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av EddieN, 3 maj 2011.

1. EddieN

EddieN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag rootade min Desire ett tag sen och flashade in en ROM av Redux ett tag sen. Då ROM:en är lite äldre nu och jag inte vill ha kvar den, tänkte jag hoppa på RCMix S v1.0 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=988570)

Nu till frågan!

På länken till ROM:en står det att den endast funkar till CM7 HBOOT. Jag har aldrig någonsin flashat någon HBOOT eller Radio (endast ROM's hittils och har bara hållt mig till ROMs som inte kräver någon särskild Radio/HBOOT då jag varit lite skraj för att göra fel och bricka telefonen)

Men nu tänkte jag att jag måste lära mig för en gångs skull. Som sagt har jag vad jag förmodar är stock HBOOT (0.93.0001) då jag aldrig flashat någon HBOOT.

Om jag vill börja köra RCMix S v1.0, måste jag flasha till en CM7 HBOOT? (Antar att CM7 också betyder CyanogenMod? Finns flera förkortningar jag försökt lista ut..)

Hur flashar jag en CM7 HBOOT isf, och var får jag tag på denna HBOOT?

Tack på förhand! :)

2. Umebo

Umebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du måste först göra telefonen S-off. Det du behöver finns här, även olika HBOOT
    http://alpharev.nl/
    Men läs nån guide först, finns här på i forum...

3. EddieN

EddieN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret :) Behöver jag Data++ HBOOT eller CM7 HBOOT för RCMix S v1.0? I länken står det nämligen "only for ++ CM7" eller kvittar det vilken?

4. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Står det CM7 HBOOT rekommenderar jag att du kör den.
    ROMen är troligtvis anpassad efter den.

5. EddieN

EddieN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, ett litet problem nu!

Efter lite läsande ikväll gjorde jag en S-OFF och lyckades flasha in CM7 HBOOT. Flashade sedan in ROM:en jag länkade i första posten och allt gick väl, tills jag försökte återställa mina bokmärken/sms osv. (dock inga appar) genom Titanium.

Efter Titanium blev klar märkte jag ingen skillnad, varpå jag rebootade telefonen för att se om det skulle fixa sig. När jag rebootade knappade jag in min PIN-kod och direkt började massa processer att FC:a varpå min mobil efter några spontana FC:s direkt på hemskärmen dök upp, startade om sig själv och gjorde om samma sak varje gång man kom in på hemskärmen.

Jag kom på att jag inte hade formaterat mitt SD-kort (som var från en tidigare A2SD ROM [redux]) men valde då att formatera fat32 partitionen och ext4 partitionen för att få en "clean start" igen så att säga.

När jag formaterade klart i GParted la jag in RCMix romen på sdkortet och boota in i recovery. Gick alldeles utmärkt att flasha ROMen igen, men varje gång jag startar mobilen nu så är den fast i splash screen :(

Några tips?

Tack så väldigt mycket för svaren hittils :)

EDIT: Verkar ha löst sig nu. Gjorde nya partitions i recovery och rensade dalvik + factory reset, flashade om ROMen och den verkar boota nu. Kommit till PIN-koden iaf :) Få se om det blir massa FC

Last edited: 3 maj 2011