Problem: Frågor om HDMI sticka.

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Dumstruten, 8 december 2013.

1. Dumstruten

Dumstruten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej pojkar och flickor, gubbar och gummor.
    Hoppas ni inte är insnöade.

Jag kör via tapatalk så jag hoppas detta är rätt forumdel för mina frågor. Ser inte subforum. Kanske SBT syndrom? Om inte så kanske mod kan vara snälla och bara flytta den?

Jag är totalt grön på android. Egentligen iOS-frälst. ( ja det är en hädelse ) ;-)

Nåväl.

Har köpt en android hdmi sticka från NoN.
    Andersson med jellybean.

Nu är det så att jag har lite dumma nybörjarfrågor om någon har lite tid över?

Tyvärr verkar det som att det sitter något problem i vägen så jag inte varken kan använda viaplay appen eller viaplay siten.
    Heller inte NHL gamecenter som ingår. Deras site funkar bara på en "vanlig" dator.

Kan man imitera en dator så deras site inte känner av android? Slarvigt förklarat dock märker jag.

Sen har jag som en idiot slitit mitt gråa hår som jag fått av denna sticka, så inte undra på att jag är kal på skallen.

Jag försöker dela ut från mediaplayer i min dator till media center i Stickan. Tyvärr resultatlöst. Tänkte köra den i sovrummet till tv och biopaket. Men jag får inte ihop det, till min sambos stora förtjusning dock :)

Med vänlig hälsning, dumstruten.

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.219

MINA ENHETER

Men det är vi ju! Totalt insnöade på Android alltså...

Jag tror det vore bra om det berättar exakt vilken modell du menar, antingen med exakt namn eller NetOnNets artikelnummer. Det är rätt stor skillnad mellan t.ex. Google Chromecast och Andersson ADS 2.0 Art.nr: 186354.

3. Dumstruten

Dumstruten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jo förvisso :)

Nu mena jag den vita, kalla ***** snön från det blå taket.
    Skottar som en rabiessmittad, amfetaminpåtänd duracellkanin. Men det e då F fruktlöst.

Det är Andersson 2.0.
    Den med gyrokontrollen.

4. Preacher

Preacher Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rekommenderar att du installerar Plex på datorn och låter det dela ut.
    Jag kör det för att dela ut till min tv och det funkar klockrent till både telefoner och smartstickan ADS 2.0

(HD-mkv hackar dock på stickan över wifi)

5. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tja snor denna tråden lite. Har köpt en Andersson Sm@rt-TV 3.0 från siba och undrar om man kan på något sätt styra musen och tangentbordet på tvn (stickan) med hjälp av någon android app. Hade vit grymt med något som https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Relmtech.Remote
    fast för android till android. Tänkte detta var lite relaterat till den andra frågan :P

6. Preacher

Preacher Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen aning. Föredrar att inte ta slut på telefonens batteri. ;)