Fråga: Frågor om modem/radio mm

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av stilleh, 2 nov 2013.

1. stilleh

stilleh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tjena swedroid.

Första posten i denna del men är en dedikerad flashare och rootare men då främst HTC nallar. Första damsingel nu då jag kommit över en S4 I9505 och fick spel när jag startade upp stock med all bloat efter att ha rakat rent med CM och andra slimmade Roms en tid.

Har läst på lite om Odin, cf-auto root osv. och har hygglig koll på det. Har rootat nallen flashat twrp recovery genom Odin och kikar nu på Rom. Omega ligger väl hyggligt till men har en förkärlek till CM...

Nu frågorna.

1. Sitter med modem XXUDMH8 och i varenda tråd jag kikat i är det ett jävla tjat om modem hit och dit. Finns det en som är bättre för Sverige och för 4g?
    2. Måste jag flasha den rekommenderade omega har?

Sitter och läser runt PÅ XDA men det känns verkligen inte lika generellt stabilt som jag tyckte att det var med HTC. Var mer rätt fram och rakt på där. Känns mer som att varje steg med s4:an ger 2 möjliga extrasteg om ett visst kriterium uppfylls. Kanske mest för att jag är ny med Odin till exempel...

2. tommyW

tommyW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Undrar jag också :)

Sent from my GT-I9505G using Tapatalk

3. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har stora problem med mitt wifi som inte fungerar alls på MGA. Någon vänlig själv som kan hjälpa till skulle uppskattas!

Kör en GE-rom just nu.

4. J0nas_

J0nas_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har kört Omega ett par månader och jag brydde mig inget om modemen, körde bara in senaste Adam kernel varje gång och den funkade verkligen fint. Fixade problem med wifi varje gång.

Men varför inte stoppa in CM om du gillar det, har själv precis lagt in det och det funkar super!

5. stilleh

stilleh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vad man fått fram xda verkar ju kameran balla ur på cm. Tror jag väntar in en milestone där först.

Nej blir nog att vänta in omega 14 innan jag lämnar stock.

6. J0nas_

J0nas_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jaha, vad är det som inte funkar då? Funkar fint gör mig, sen kan man ju ta hem CMs Focal kamera app från Play oxå.

7. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är det någon som vet om man på något sätt ändrar bootloader eller får knox på något sätt när man flashar ett nytt modem?
    Vilket modem ska man flasha in? Sitter idag på MGA (som jag tror är modemet?).