Frågor om olika appar!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Wongo, 15 oktober 2011.

1. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här sitter jag med min nya Samsung Galaxy S2 och jag måste säga att jag är helnöjd över köpet! Jag har dock vissa frågor över olika appar som jag haft problem med:

STHLM Travelling: perfekt för att ta sig hem mitt i natten, men jag kan inte få den att vägleda mig till närmaste busshållplats. Om jag slår på GPS och använder "nuvarande plats" så säger den vilken som är närmast, men jag lyckas inte få upp en karta där den är utprickad!

SwiftKey X: väldigt jobbigt att skriva sammansatta ord som den inte kan, någon lösning på det?

BatteryCalibration: hur använder jag den korrekt? Efter att jag har laddat den till fullt och använt programmet, ska jag låta telefonen ladda ur helt? Andra tips om hur man är snäll mot sitt batteri i laddningsväg vore också uppskattat!

Kameran: när jag byter till film så är bilden alltid lite mer inzoomad, vad kan man göra åt det?

GoSMS: popuprutorna krånglar lite. Om jag får ett sms och sedan läser det direkt i appen, så brukar det smset liksom ligga kvar i popuprutan när nästa kommer, väldigt irriterande.

Blev en del frågor, hoppas ni kan svara på i alla fall någon och att det var okej att jag startade en ny tråd!

2. Slipurson

Slipurson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Välkommen i klubben kanske man ska börja med att säga, jag kan försöka svara på några av frågorna iaf.

STHLM Traveling: inte testat.

Swiftkey X, lär sig med tiden, jag har några av de sammansatta ord som jag skriver med som förslag, kan dock inte komma på ett enda exempel nu på rak arm :P

Battery Calibration, Ladda fullt, kör appen, ladda ur batteriet helt och sen ladda fullt utan avbrott (jag skulle nog göra det på natten i flygplansläge med Wifi avstängt eller nått sånt), då skapar telefonen ny statistik för batteriet. (detta behövs dock egentligen endast användas när man byter ROM t.ex.)

Kameran: inzoomningen beror nog på vilken upplösning du har på inspelningen i videoläge, 1080p-läget zoomar in en del och kan sedan inte zoomas varken in eller ut. 640x480 videoläge och 8MP kameraläge har samma zoomnivå från start.

GoSMS: Jag har inte det problemet alls, normalt kör jag endast med avisering i statusraden, men popuprutan visar nyaste meddelandet hur jag än väljer att läsa SMSen nu när jag testade skicka från jobbtelefon till privat några ggr. Testa installera om kanske?

Wongo gillar detta.
  3. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grejen med SwiftKey är att om jag tex vill skriva skitbra, när SwiftKey kan både skit och bra, finns det något sätt att utnyttja att den faktiskt kan båda orden?

Jag har ju tankat in CM7, så det behövs nog!

Lite irriterande det där med kameran, vad är anledningen till att det blir så inzoomat?

GoSMS verkade fixa sig efter en ominstallation :)

Tack för svaren, otroligt snällt :D

4. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

När du skrivit "skitbra" en gång så kan den det ordet nästa gång.

5. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det vet jag, men jag undrade om det fanns något lätt sätt att lära den ett sammansatt ord. T.ex. jag skriver "skit", sen istället för att den behandlar "skitbr..." osv som ett ord så behandlar den "bra" som ett ord och "skit" som ett ord, utan att ha ett mellanslag. PÅ gamla T9-telefoner kan man skriva ett ord, trycka högerpil och sen skriva nästa, det systemet skulle vara super om det fanns :)

6. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Du menar för att slippa trycka mellanslag + back för att skriva sammansatta ord så vill du ha piltangenter för att trycka framåt för att börja på nytt ord utan mellanslag?

7. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Njae, att trycka mellanslag + back är inte så jobbigt. Problemet ligger mer i att om jag skriver "skit", mellanslag, back och börjar skriva bra, så kan den inte utnyttja att den faktiskt redan kan bra, utan jag måste trycka rätt vid varje knapptryckning. Lite svårt att förklara, men jag hoppas att du iaf förstår lite

8. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Rättstavningen fungerar inte om du skriver ihop ett ord genom att fortsätta på ett annat? Inte tänkt på men det stämmer kanske när du säger det.