Lite nybörjarfrågor. Jag har en Magic, från Tre, orootad. 1. kan man ladda ner PDF-er från mail och spara dem ? Jag får inte upp några alternativ. 2. Hur kommer det sig att jag kan maila en pdf, från en dator, och kolla på den i min telefon men inte surfa till samma pdf, via telefonen, och se den där ?
Browsern i Android tillåter inte nerladdning av alla filtyper. Detta kan du komma runt genom att installera t.ex. ASTRO (en utmärkt filhanterare som också har den featuren att den gör det möjligt för browsern att ladda ner vad som helst), finns gratis på Market. Ett annat alternativ som möjliggör samma sak är appen Download Crutch Lite. Vad gäller att spara ner PDFer från mail så tror jag att det borde gå, men just nu kör jag inte original-romen från HTC och saknar därför deras mailklient, så jag kan inte kolla tyvärr.
Astro Aha,nu funkar det, ahde laddat ner astro men inte testat igen Nu kan jag ladda ner PDFer utan att få felmeddelande. Jag kan dessutom öppna dem i mailprogrammet, jag hade bara kört med snabbknappen - Gmail förut och där är det bara preview som funkar tydligen. Nu kan jag alltså köra snabbgmail och få notifications, om jag skulle behöva komma åt ett mail med PDF får jag köra ett annat mailprogram ! Tack för tips.