Frågor om synkning (allmänt + Samsung)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nummerskivan, 13 feb 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag ska nu försöka använda synkningen på riktigt. Men är lite osäker på några saker.

Jag kan inte se några inställningar i googlekalendern eller kontakterna, där man sätter upp regler för HUR man synkar. Jag vill ju inte råka ut för någon radering av misstag. Om jag tömmer telefon + google nu, så vill jag inte att detta raderar Outlook sedan (har ett program som synkar Outlook mot google).

Var och hur bestämmer man reglerna vid dubletter eller när något har raderats? Eller om man vill att någon av källorna är överordnad o.s.v. Synkningen får inte hele olovandes radera allt före en vis tid före synkningen. Har råkat ut för sådant förr och det är inget vidare att få blank kalender för "för tre månader sedan" och liknande.

Jag har tidigare haft Symbian och SE och i SEs program är det mycket enkelt att sätta upp regler för dubletter och raderingar.

Jag har samma frågor för Kies. Där står bara "synka mot Outlook" men det står inte något alls om reglerna.

Jag har lagt in poster om några kontakter i min telefon, och om jag raderar dessa igen, vill jag inte att poster med samma namn i min Outlook, raderas senare. Såg redan nu att synk med google hade hanterat dessa kontakter lite underligt, hittat en kontakt med samma namn, och ändrat kontakten OCH gjort en dublett.

Ja, lite snurrigt förklarade jag säkert, hoppas ni kan hjälpa mig ändå.