Frågor om telefonboken

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 10 feb 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har skapat ett grupp på mina google contact, som heter Phone, där jag valt att lägga de personer som jag vill ha i min telefonbok. Tex har jag ju vissa personer som jag bara har mailkontakt med, och därför vill jag inte ha de i min telefonbok, samtidigt som jag inte vill ha ALLA kontakter, och sedan bara välja att visa de med telefonnummer.

Hur som helst. Jag har Eniro-appen installerad, och den fungerar ju riktigt najs, både på inkommande och utgående samtal.

Men nu idag när jag fick ett samtal, som efteråt, valde jag att lägga till den personen i min telefonbok. I min Call log ligger personen, och jag har t.o.m. gått in och tagit bort de jobbiga mellanrum som Eniro-appen envisar att lägga till i sina nummer.

Jag kan även då välja att stjärnmärka kontakten, och den ligger då i mina favoriter.

Men om jag väljer att inte ha den som favorit, så hittar jag den inte bland vanliga kontakterna. Någon mer som har detta problem, eller som vet vad jag ska göra?

/Söder

2. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har samma problem fast har inte Eniro installerat.

Det jag har gjort är att i telefonen välja vilka grupper som skall visas, och det fungerar som sagt klockrent. Däremot när man lägger till en kontakt så har jag inte hittat något sätt att välja grupp för den personen i telefonen, utan detta "måste" tydligen göras på webben via google contacts!?:eek:

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Hmm, verkar vara samma sak som man kan inte lägga till Birthday i telefonen, utan bara på webben. Och i telefonen kan man välja "custom" på ett telefonnummer, det kan man inte på webben. Och adressfälten är många på telefonen, medans det är EN ruta på webben..

Dumt att de inte kan hålla en standard.

/Söder