Frågor rörande Handcent?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Jocce81, 2 juni 2010.

1. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Lite snabba frågor rörande Handcent/Andra SMS/MMS appar?

Dels, vilken skall man välja?
    Vilken är bäst och varför?

Originalet tycker jag är lite seg, speciellt när man har många sms på en kontakt...typ 120+...

Kan jag skifta mellan t.ex. Handcent & "standard" sms/mms appen? Dvs ligger alla meddelanden synliga i båda apparna?
    Eller börjar jag om från "noll" med en ny app?

Kan man Zooma in på bilder direkt i mms i Handcent eller måste man som i original-appen spara ner bilden och sen öppna den i foton för att zooma? (sjukt jobbig omväg att gå!)

/Jocce

2. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Jag väljer Handcent tack vare alla inställningar (utseende, custom vibrate pattern, själv bestämma LED-färg vid sms på FroYo, osv).

Du kan skifta mellan Handcent, ChompSMS och standard hur du vill. Alla läser av sms från samma ställe och inget raderas.

3. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Har dragit ner Handcent och skall prova det!

Verkar juh finnas betydligt mer options osv!
    (Tar gärna emot tips på hur ni har ställt in det för att få så "optimalt" och snyggt som möjligt ;) )

Dock några till frågor:
    När den stod på att visa "Tidstämpel" som standard så visar den meddelanden igår osv som "Igår", dock dagens visar den som 12 timmars klocka.
    Ställer jag den på "Fyll 24 timmars" så visar den 24 timmars på dagens men å gårdagens skriver den datum....

Skulle helst vilja ha 24 timmars, fast på gårdagens mail står det "igår"...
    Går det att fixa?

Sen en störig sak, om man går in och kollar t.ex. info på ett meddelande eller öppnar en bild från ett meddelande, och sen trycker på "Tillbaka"-knappen, så hamnar man längst ner i konversationen...skulle vilja att man hamnade där man var så att säga...

Sen verkar det som att mellanslag inte alltid vill vibrera (har vibration på knapparna när jag skriver), i just handcent....nån annan som råkat ut för detta? (Kör Scandinavian Keyboard om det påverkar nått?)

Edit: En fråga till: Kan man få den att förhandsvisa meddelanden på samma sätt som originalet, dvs i nedre delen av lockscreenen!? Gillar det betydligt mer än "pop up" grejen....

Angående iconen, (förutom att den inte är speciellt vacker ;) ) Går det att få bort nollan?
    Vid inga olästa meddelanden vill jag att den skall visa "ingenting" istället för "0"....

/Jocce

Last edited: 3 juni 2010
  4. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Ja, det är en inställning, gå in i inställningar, sedan under custom style, klicka ur visa noll räknade.

5. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Underbart!

Tackar!

/Jocce

6. it2perm

it2perm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

efter att jag uppgraderat min Spica till 2.1 och installerat Handcent kunde jag inte ta emot MMS. Jag kunde skicka MMS och skicka/ta emot SMS men den vägrade ta emot MMS.

Så fort jag tog bort HandCent kunde jag ta emot MMS igen. Någon som har någon gissning till vad som kan va fel?

//Micke

7. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag verkar inte heller kunna ta emot mms efter att jag installerat handcent. Ibland så verkar de inte komma alls, ibland så kommer de fram, men jag måste trycka på att de skall laddas ner, och får då efter ett tag ett fel som säger att det är något fel på nätverket.

Har en desire som är helt orginal...