Frågor till er som har taben.

Diskussion i 'Samsung' startad av tophe, 5 jan 2012.

1. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tja.
    Jag är i begrepp att skaffa mig en tab. Är ju helt inne på Android, kör på Galaxy S2 som jag är rätt nöjd med.

Men är den bra Galaxy Tab 10.1?
    Är den ärligt bättre än en iPad?
    Då tänker jag inte på de uppenbara Androidgrejerna som Flash, inget iTunes och öppenhet. Utan mer själva upplevelsen. Jag som Android fanboy upplever trots allt, i all ärlighet, att iOS flyter bättre. Android släpar liksom efter och kan få för sig at "go all windows" och lååångsamt rita upp alla ikoner, frysa och ta 5-10 sekunder på sig att svara på ett klick.

Det var den ena frågan.

Den andra är, hur är PDF-läsupplevelsen? Jag kommer mest ha den till att surfa och läsa PDF'er. Om man har den i porträttläge, kan man läsa då utan att behöva zooma och krångla?

Och till sist

Är Galaxy Tab 10.1 den bästa Android-taben?

2. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag läser en del hel pdf'er på min platta och det funkar kanon.

Sen vet jag inte vilken platta som är den bästa då jag bara testat denna.

Men för att få ut det mesta av plattan är det nästan ett måste att roota och lägga in en custom rom.

När jag köpte min med android 3.1 så var den ganska seg, men efter att rootat och lagt in en custom rom så blev det som en helt ny platta.

Jag tror du kommer bli nöjd om du skaffar en 10.1, förhopningsvis får du en med 3.2 och då tror jag den kommer fungera bra utan att roota också. Sen har ju samsung sagt att 4.0 ska komma också och då blir den säkert ännu bättre :-)

3. Fritte

Fritte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag bara haft min i en vecka och har inte rootat. Det är Android 3.1 på den.
    Jämför man med en iPad så är det inte riktigt samma flyt i en Tab. Men inte långt ifrån och inget som jag tycker påverkar upplevelsen. Jag har inte upplevt dom där jättelaggen som du beskriver med att det tar tid att rita upp ikonerna. Och som PeterD säger så går det alldeles utmärkt att läsa pdf'er på den.

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nej den är inte bättre än Ipad2, dock mycket roligare om man gillar Android vill säga.

Samsung har verkligen misslyckats med touch wiz på denna, ingen trevlig upplevelse direkt så en annan launcher är att föredra. Stäng även av animationerna då in och utzomningarna inte direkt är något man stolt visar upp för sina ipadvänner.

Ipaden är ju färdig ur kartong, tabben kräver åtminstone det jag skrivit & sen så kan man ju fixa till den efter personligt tycke. Jag tycker personligen att Ipaden är urtråkig, trots det fantastiska flytet & att den trots avsaknad av flash faktiskt mer sällan failar på speciella hemsidor. Det är inte ofta min tab failar men det händer, brukar då kolla med frugans Ipad 2 & den grejar oftast biffen.

Ang att läsa pdf så är min 8.9" gränsfall i storlek men det funkar, kan tänka mig att det funkar utan problem på 10.1.

Huruvida samsungen är den bästa Android tableten är jag inte säker på. Jag valde min 8.9 för att jag tror att det är den bästa i sin storlek, tycker att 10.1 är för stort. Om jag nu skulle vilja ha en större så skulle jag nog även titta på Asus transformer prime.

Via Tapatalk.