Frågor vid köp av första android X10mini Pro

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av davidsson, 14 augusti 2010.

1. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har köpt en x10 mini pro (första android telefonen) och har nu några frågor som jag ej hittat svar på. kommer garanterat fler. :P

Kan man ställa in telefonen på att alltid ansluta när jag är hemma och har trådlöst internet samt om man är ute och det finns oskyddat nät?

Kan man få den till att enbart uppdatera då?

Kan man få på start sidan (heter väl widget) så man enkelt kan starta wfi blåtand samt gps och lika enkelt stänga dessa?

I SonyEricssons program för datorn kan man editera kontakter? Kan man göra backup där eller hur gör ni?

Hur ser man mängd data man skickat tagit imot

Last edited: 14 augusti 2010
  2. Narius

Narius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har kört x10 mini pro i drygt 1månad och tänker ge korta svar på några av frågorna.

Följer med en widget för det, du kan stänga av/sätta på blåtand, wifi, gps, synkronisering samt dämpa skärmen. Väldigt enkel och smidig

Jag synkar mot googlecontact, där kan man enkelt redigera kontakter. Synkar även mail och kalender samt "att göra lista" mot google.

Om du inte redan har ett google konto bör du skaffa ett.

3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Eller så synkar du mot SE Sync som i stort sett har samma funktionalitet som Google contacts.

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS

Alla mina svar är helt eller delvis grundade på min erfarenhet av HTC Desire med Android 2.1-2.2 .
    Eftersom SE X10 mini Pro också kör Android, så antar jag att det mesta är samma för den telefonen.