Frågor, wifi och 3g-anslutning

Diskussion i 'Blade' startad av c014, 5 feb 2011.

1. c014

c014 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej
    Jag har bytt till en zte blade, och har lite frågor som jag inte riktigt har hittat svar på.

Bland det första som hände när man ställer in telefonen är ju att den synkar massa "skit" direkt och drar bandbredd, dvs kostar pengar. Allt det har jag försökt stänga av, men det är fortfarande något som drar bandbredd lite då och då, det går några ören varje timma, och jag undrar vad det är.
    Kan man kolla vad det är som använder nätverket hela tiden?

Jag hittade igår en inställning under "inställningar för trådlöst och nätverk"
    där man kunde stänga av "Data anslutning" till av, och då slutade ju det att dra pengar i bakgrunden, dock verkar det som att man i själva verket stänger av 3g, gör man det?
    För jag vill använda 3g till att ringa med för man får bättre täckning med 3g och 2g tillsammans.

Dvs jag vill ringa med 3g, men inte använda dataöverföringar via 3g så det kostar pengar, utan enbart när jag är hemma och wifi är tillgängligt.

Hur ska jag ställa in? eller är det några speciella appar som gäller?

Och en fråga till, wifi policy, vad menas? om jag väljer "aldrig när den är inkopplad", vad menas? är det när mobilen är inkopplad på wifi? eller när den är inkopplad till laddare? Har försökt hitta förklaring men utan framgång.

Hoppas på svar!

2. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Nej, den inställningen förhindrar bara dataanslutningar, samtal går fortfarande över 3G. Det finns en separat inställning för att bara ansluta till 2G-nät. Standard är att ansluta till 3G om det finns.

c014 gillar detta.
  3. c014

c014 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej, tack för svaret.
    Men när jag har mobil data avstängd så går jag in och kollar på "status" och då står det "mobil nätverkstyp" edge, och slår jag på den så står det UMTS.

4. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

obegränsad mobilsurf med fast kostnad ?
    bara wifi trådlöst när du är hemma
    finns det någon support?
    eller är det bara telia support ?

5. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden: