Fraktfritt hos elgiganten idag, 31/3!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Susanna, 31 mar 2010.

1. Susanna

Susanna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gick in på elgiganten.se nyss för att snegla på Desire, och då såg jag att det är fraktfritt om man beställer idag! Så har du inte beställt någon så kan du klicka hem en för 4649:- :D

Last edited: 31 mar 2010
  2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Riktigt bra pris! Och 59 kronors rabatt är aldrig fel. Frågan är väl hur snabbt de levererar (när den kommer)? Om man nu vill ha den fort.

3. Susanna

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag mailade och frågade och fick svaret "Produkten kommer skickas ut den 15/4 och den bör nå köparen dagen efter." Så förhoppningsvis får man den på fredagen :)

4. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har hört att det finns ett rätt högt tryck på förhandsbokningar på Desire, nu vet jag iofs inte hur det är just på elgiganten, kanske inte de har så många förhandsbokningar än så det är lugnt. (och därmed gratis frakt)

5. Susanna

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fast det var fri frakt på alla köp över 2000:- inte bara på Desire

6. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jo men så säger alla butiker. Det är alltid förseningar. Elgiganten har ett ganska stort lager så jag tror inte att de kommer få ut den först.

7. Susanna

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo det är klart. Sist jag handlade på elgiganten la jag beställningen på måndagen och fick hem produkten på tisdagen, jag var riktigt förvånad själv över att det gick så fort. Så jag håller den beställningen i huvudet och hoppas att de lyckas den här gången med

8. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är dessutom första gången på 5 år som Elgiganten haft ett konkurrenskraftigt pris på en produkt! Så dubbel anledning att fira!

9. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, bra pris men tänk på att det inte medföljer något SD kort på elgiganten, iallafall om de inte ändrat sig från svaret vi fick igår. Nu är de iof inte så dyra att köpa men om man jagar "bäst" pris så kolla vilka som lämnar med ex ett 4gb kort.

10. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Vem har tutat i dig detta? Skickade du ett mail till supporten kanske?:eek:
    Det ju inte återförsäljarna som stoppar i minneskorten. Dom är där från början och det följer med ett minneskort på 8GB (microSD).
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=563575

11. danber

danber Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där stämmer inte riktigt. Flera leverantörer skickar med ett minneskort på 4GB, bland annat CDON och Tre.
    Dessutom verkar det som att HTC's svar på frågan om vad det följer med för minneskort är att det varierar mellan leverantörerna. Finns nånstans i följande tråd https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=7014

12. mirose

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Pratade med Kundtjänst två gånger i går och sista gången ringde hon deras leverantör när jag väntade och hon fick svaret att det inte medföljer något kort och att de är upp till var återförsäljare att själva välja om det ska medfölja. Jag hoppas verkligen att det är som du säger men det verkar en aning konstigt om Phone House säger att det ingår ett 4gb kort enligt deras leverantör, inköpsavdelningen på onoff säger att de pratat med sin leverantör och det medföljer ett 2gb kort i boxen??? NetonNet har varit i kontakt med tillverkaren då de fått många frågor på eamil angående detta och de har fått svaret att det inte följer med. Jag skickade en fråga direkt till HTC istället och återkommer när jag fått deras svar

Som sagt, hoppas jag har fel och du har Rätt men om man ska tyda dessa svar så låter det som om kedjorna själva kan bestämma över detta.
    MAO det blir en trevlig överaskning för oss när vi packar upp boxen:)

13. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 228
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kul att telefonen börjar leta sig ned mot 4 500kr, det har verkligen hänt mycket på prisfronten när nya high-end-modeller vid lanseringen inte kostar mer än 5k.

Helt plötsligt framstår Nexus One som relativt dyr, det blir spännande att se hur den prissätts när/om den börjar säljas till Sverige från Googles webbutik.

14. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Okej tack, då får jag rätta mig. Jag tycker det lite konstigt att återförsäljarna lägger sig i vad för hårdvara som ska skickas med. Jag tycker det är väldigt drygt eftersom det förvirrar för konsumenterna, då det blir svårare att jämföra priserna, minneskorten är ju ganska dyra. Å andra sidan är det ju många som har gamla sd kort i sin gamla telefoner som man kan behålla.

15. mirose

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, nu har vi kanske rätt ut detta med att vissa butiker säger att det kanske ingår medans andra säger att det inte gör det... De har beviserligen ingen större koll på vad det är de ska sälja vilket är lite underligt med tanke på trycket efter telefonen.

HTC säger via meddelande: "Det är ett 4GB SD-kort som följer med HTC Desire.

Färgen som finns är brun, finns ej andra färger ute."

Hoppas nu inte att de butiker som tänkte tjäna en kacka på att sälja åt oss ett externt kort kompenserar detta genom att höja grundpriset i stället.

16. Cellzor

Cellzor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag är mest orolig över efterfrågan och ifall jag får min lur i tid, så man slipper vänta på andra leveransen =/