Framgångssagan

Discussion in 'Allmänt' started by f0az, Apr 20, 2010.

1. f0az

f0az Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var en gång ett land med en telefonmarknad där alla var överrens om hur en mobiltelefon skulle se ut. Det var lungt i landet och alla visste om varandras kapacitet och marknadsandel.

En dag, kom Apple förbipasserande och berättade att det skulle släppa en iPhone. Hela landet skrattade högt åt Apples galna ideér.

Men då kom den dagen då iPhone släpptes och det bildades ett högt berg över hela landet. På ena sidan av berget, som var ljus och fin med stor marknadsandel stod Apple och med ett stort hånfullt leende... och på den andra sidan, som var mörk och helt utan marknadsandelar stod alla dom som tidigare skrattat Apple i ansiktet.

Berget kändes enormt stort och ingen hade en aning om hur dom skulle kunna ta sig över det för att komma till den fina ljusa sidan. Men likt Noa ur den påhittade sagan Bibeln, kom Google fram och berättade att alla som hoppar på "Bergbestigarbåten" skall en dag åter kunna se den ljusa fina sidan.

Först upp på båten hoppade HTC och var också först iväg, många fnyste åt Google eftersom även dom inte haft någon tidigare erfarenhet av Mobiltillverkning.

Berget var stort och det har nu tagit över ett år för att nästan kommit till toppen av berget. I dagarna rullade HTC över toppen för att nu bara ha nedlut hela vägen ner till andra sidan där Apple fortfarande står och badar i framgångspoolen.

HTC rullar nu i en hastighet som kan göra det svårt för Apple att hänga med när dom väl i samma nivå, dvs om inte Apple redan nu börja bygga ännu ett berg. Google gör ännu ett gedigert jobb genom att dra upp den ena efter den andre över det höga berget.

Längst ner i botten av det höga berget på den mörka sidan ser vi att dom som tidigare var bland dom största, står och funderar över hur dom ska ta sig över den första branten. Däribland Windows och Nokia..................... To be Continued.

Last edited: Apr 20, 2010
  2. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skriver du din egen bibel?

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

det skulle inte skada med lite radbryt här och där.

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Trevlig läsning haha

5. swipe

swipe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En stor blaffa rakt i fejjan, nej tack! Väntar på en reviderad version...

6. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det intressanta är väl att apple fortfarande ligger i lä vad gäller marknadsandelar på smartphonemarknaden afaik. ;)
    De har bara mer mediaexponering tack vare sin lysande marketing enhet. :)

7. ktd

ktd Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Apple har ett mer välpolerat och välfungerande OS också men som sagan berättade är Google på god väg. Ett par större uppdateringar (3.x eller 4.x) så kommer dom nog vara ikapp och förbi.

8. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Rätt så fint skrivet, bra jobbat !!

9. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja gillar det, se till att förlänga så vi kan berätta denna saga för våra barn i framtiden. ^^

10. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Var kan man beställa den tryckta versionen inbunden i siden!?

11. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Förutsatt att apple står stilla och tittar på, vilket de inte verkar göra med tanke på OS4.
    Men det gör ju bara saken bättre, två stora företag som tävlar om att vara bäst. Nomnom.