Fråga: Från andra kontakter till telefonkontakter?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Diphylla, 5 apr 2012.

1. Diphylla

Diphylla Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ber om ursäkt ifall jag är svår att förstå, märker själv att jag inte kan förklara på ett tydligt sätt...

Jag har precis bytt upp mig från HTC Wildfire till Sensation XL och har stött på ett problem. Mina kontakter sparas nämligen på olika ställen och jag fattar inte riktigt varför. Jag synkade kontakterna från gamla telefonen till den nya men märkte efterhand att de randomly (?) sparades på olika ställen. När jag går in på "Kontakter"-ikonen så ser jag en del av dem, de andra hittade jag inte alls först men insåg sedan att om jag går in på Telefon och scrollar ner så har jag ytterligare ett kontaktfält där jag verkar ha kontakter från lite varstans, bl.a. Google, FB osv. Skriver jag in ett telefonnummer och trycker på Spara i Kontakter -> Spara ny kontakt så hamnar den inte under "Kontakter"-ikonen utan kontaktfältet under "Telefon". Går jag där emot in på "Kontakter" och trycker "Lägg till" så hamnar de under kontakter.

Problemet är ju att jag vill ha mina kontakter under "Kontakter"-ikonen. Vad jag inte vill göra är att synka denna lista mot Facebook eller Google, för då får jag med hundratals nummer till personer och företag jag inte pratar med. Under "Kontakter"-ikonen vill jag bara ha de kontakter jag valt, aktuella kontakter. Ordning och reda, liksom.

Så... Varför ligger flera av Wildfirens "Kontakt"-listekontakterna numera i Sensation XLs andra lista? Vad gör jag åt det? Är det bara att börja lägga till alla nummer manuellt eller finns det något smidigare sätt? Känns ju som en extremt basic funktion liksom och är den första riktigt konstiga grejen jag stöter på hos min nya telefon, som jag i övrigt gillar och tycker är logisk och lättanvänd.