Fråga: Från Arc till SXS?!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Biopower, 1 sept 2012.

1. Biopower

Biopower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Kommer uppgraderingen märkas väl? Det jag främst vill åt är bättre batteritider vid surf och musik via BT, bättre kamera och sist men inte minst så är jag sååååååå trött på lagget och minnesbristen som jag misstänker är skälet till att appar stänger ner sig själva då oich då. Främst Opera.

Har varit inne på Motorola Razr och Maxx men är tveksam till förmatet. Känns klumpig i handen och det är en viktig punkt för mig.

Är lite orolig att gå från en Arc till en SXS inte kommer kännas som en ny mobil utan kanske mest som en liten uppgradering?!

2. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Uppgradera hustruns arc till en sxs för att slippa underhålla den dagligen. Numera så bara funkar den utan en massa pillande.

Sent from my Sony ray running ICS 4.0.4

3. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Kör på xperia T eller V istället, en större uppgradering och efterföljaren till arc

4. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag gick från Arc till SXS och det var egentligen inget stort hopp till en början. Båda körde GB och SXS'en var rätt buggig fram tills den fick sin första uppdatering (Ej ICS). Då kändes SXS'en som ett litet uppköp iaf.

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

5. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Kameran och minnesbristen skulle du nog tycka blev bättre. Det övriga tror jag inte skulle skilja sig extremt mycket.

6. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kameran blir bättre men ändå inte, dåligt/seg focus, autoläget är kass samt att den är riktigt usel i mörka miljöer. Kanske bättre än Arc men inte så bra som man tror. Jag hade hoppats på att det är mjukvarurelaterad men flera FW och allt är sig likt så det sitter i själva kameran.

7. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tycker inte kameran är så dålig i Arcen. Det jag stör mig mest på är hur seg den är. Är såklart ingen nackdel om den båda är snabbare och bättre i sxs.

Då är det mest batteritiden som bekymrar
    mig. Vissa dagar kör jag slut på batteriet innan jag kommit hem från jobbet och det vill jag helst inte uppleva om jag byter till en sxs.

8. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag kan garantera dig att du kommer uppleva samma sak med SXSn. Jag har extra laddare med mig vart jag än går.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

9. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Åååå typiskt!! Är jag hänvisad till en Motorola Razr Maxx om jag vill slippa tänka på att ladda under dagtid? Funderat en del på Sony Acro S också som har större batteri men enl. spec sämre batteritider?!??

10. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

vänta på Xperia V ( eftersom T inte kommer till Sverige) det är både ett stort uppköp och med den snygga designen kvar

11. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Kollade lite och de verkar ha behållt lite av Arc-designen...på gott och ont. Förstår inte riktigt varför den skulle vara så mycket bätre än en SXS?! Specarna är snarlika verkar det som.

12. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Omöjligt säga hur batteriet kommer hålla om du inte beskriver för oss hur du använder den.... Du kommer klara dig lätt en dag så länge du inte sitter spelar i 3 timmar...batteriet har även blivit riktigt bra efter senaste uppdateringen. Behöver bara ladda varannan dag nu och då lyssnar jag nästan konstant på musik medans jag jobbar samt surfar/kollar Facebook på rasterna.

[​IMG][​IMG]

Sent from my Xperia S

13. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

1.den har en mer batterisparande processor

2. den ligger säkert mycket bättre i handen. SXS är kantig och hård

14. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad har du för skärmtid? syns inte så bra på bilderna.

15. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

43min 77% kvar.

Sent from my Xperia S

16. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag använder telefonen väldigt olika från dag till dag. Vissa dagar spelar jag musik via mw600 flera timmar, surf/fejjan 2 timmar, ca 1 timme samtal och så är det i princip slut runt 17 tiden. Idag däremot har jag knappt gjort något förutom lite surf och ca 20 minuter samtal, men likförbannat var det nästan slut vid 17.00. Visst är mitt batteri inte i nyskick efter 1,5 år men lite bättre borde det hålla.

17. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Använt din SXS i 1,5 år redan? :P

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

18. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Han menade nog sin arc;-)

Sent from my Xperia S

19. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Jag har en arc privat och en SXS på jobbet. Det som är den största skillnaden är att man kan hämta vilka appar man vill utan att behöva tänka på att minnet ska ta slut. Jag har inte uppdaterat min arc till ICS men upplever i alla fall inte nån större skillnad i det dagliga användandet av telefonerna. Batterierna laddar i princip ur lika fort på båda. Klarar med nöd och näppe en arbetsdag.

Kameran i SXS tycker jag tar bilder i grällare färger än arc men det finns kanske nån inställning som jag inte brytt mig om som kan fixa det om man vill. Fotar inte så mycket med jobbtelefonen så att det har nån större betydelse.

Jag skulle i alla fall inte inte byta ut min arc mot en SXS. Gillar inte "skärmknapparna" heller för jag tycker de är lite okänsliga så man får trycka och trycka ibland för att uppnå det man vill.

Förhoppningsvis finns det nåt annat skoj att byta till när det blir dags för det i vår nån gång.

20. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Verkar som de flesta tycker att man inte gör något större kliv uppåt i prestanda och batteritider. Kanske ska köpa nytt batteri istället och pina mig genom några månader till av lagg och appnedstängningar tills något bättre dyker upp. Gillar Sony så vill helst stanna kvar men det är inget krav.