Fråga: Från död till levande

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av mrcode, 2 december 2015.

1. mrcode

mrcode Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Igår kväll när jag drog ur laddaren ur mobilen va mobilen helt död. Det hjälpte inte att försöka stänga på den igen, ingenting hände. Provade att sätta i laddaren igen, men inget hände, ingen diod lyste. Dock blev den rejält varm uppe vid kameran så drog ut laddaren direkt.

Idag, på morronen gjorde jag ett nytt försök att starta mobilen, men helt död. Dock i kväll, när jag ska starta den börjar dioden att lysa samt kommer batteriikonen upp på skärmen som talar om att batteriet är urladdat.

Är detta normalt? Hur kan detta uppstå? Har aldrig varit med om det tidigare.

2. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det där låter inte särskilt hälsosamt. Antingen är laddaren trasig eller så är det något knas med mobilen.
    Testa med en annan laddare om möjligt och se om den blir lika varm vid kameran igen.
    Om den blir det skulle är det nog säkrast att du lämnar in den på service.

3. mrcode

mrcode Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har provat att ladda den med samma laddare(orginalladdaren, "Adaptive fast charging") igen nu när jag fick igång den. Och nu känns mobilen mer ljummen.

Rätt skumt att den, efter ~24h vila kan hoppa igång igen.

4. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja det låter väldigt skumt. Är nog bäst att hålla den under uppsikt ett tag framöver vid laddning :)

5. Henrik.Anderson

Henrik.Anderson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lyckats ladda ur min telefon så pass att den inte vill ta laddning. Jag lät den vara inkopplad länge så efter typ 10 minuter så började den ladda. Det var min S3 inte min S6.