Från gammal lur till en smartphone

Diskussion i 'Allmänt' startad av ettfemsju, 20 aug 2012.

1. ettfemsju

ettfemsju Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är det dags för mig att byta från min gamla knapptelefon till en smartphone. Jag har kollat runt lite på olika modeller och förstått att Samsung ska ha rätt bra telefoner nu förtiden. Jag är rätt van sen innan att inte behöva vara jätteförsiktig med min nuvarande telefon, så om jag vill ha en telefon som tåls att tappa i golvet/marken utan att det blir en spricka efter första gången, vilken rekommenderar ni?

Är det något annat viktigt jag borde tänka på när det gäller smartphones? Jag är helt ny på den fronten så vet inte alls speciellt mycket om hur det funkar överhuvudtaget med nya telefoner.

Tack!

2. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Även om det såklart skiljer lite mellan modeller så är smartphones över lag rätt så ömtåliga. Om du verkligen vill ha en telefon som tål det mesta (bli överkörd av en bil, ta sig ett dopp i havet etc), så satsa på t.ex. Sony Xperia Go eller Acro S.

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Oavsett vilken smartphone du köper så går skärmen sönder lätt. Visst det finns en del extra tåliga lurar på marknaden... Iallafall om du inte har tänkt bada med den så kan du köpa vilken som helst skulle jag säga. Sen köpa någon sorts mjuk flipcase, typ som en plånbok med en knapp som du kan låsa "fodralet" med. Då kan du nog tappa den på en del möjliga sätt utan att skärmen tar skada.

Exempelvis: http://www.ebay.com/itm/Pdair-Black...sesPouches&hash=item3a7826027a#ht_3145wt_2552

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/m2NYtgWYefQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Om du är rädd för en skadad skärm.

5. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Året var 2001. Min gamla telefoniapparat skulle pensioneras. Det blev en ny med knappar. Sedan gick utvecklingen fort. Först trådlös telefon och sedan mobil.

Du kan förvänta dig en lika stor omställning. Jag rekommenderar t.ex. en beg Galaxy S2 eller varför inte en Xperia S? Köp ett ganska stadigt TPU- eller silikon-skal så ska den klara fall.

En sak som nog kommer förvåna dig är försämrad batteritid. En smartphone kan käka batteriet snabbt om du filmar i HD, surfar eller streamar film. Lycka till!