Från HTC Hero till -> vad..?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av jackez, 16 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jackez

jackez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Känner att min HTC Hero har upplevt sina glansdagar nu (köpte den när den kom ut).

Så skulle vilja kolla läget hur det ligger till.

Det jag tycker är väldigt viktigt är en bra kamera med blixt, som är ett krav i den nya telefonen.

Samt så undrar jag, bör jag vänta med mobilköp till hösten/vintern, eller är det bra läge att köpa en nu?

Tacksam för svar!

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Vad sägs som en Samsung Galaxy S2? Den sägs väl vara den bästa på marknaden för tillfället? Eller varför inte en Sony Ericsson Arc?

Att vänta med mobilköp har jag faktiskt aldrig riktigt förstått varför man skall vänta. När väl hösten har kommit och alla de s.k. coola nya enheterna har kommit med Ice-Cream Sandwich så kommer det komma reklam/rykten om ännu nyare och ännu bättre kommande telefoner. Ju längre du väntar, desto "bättre" (beror på hur man ser det) telefon kommer ut på marknaden :)

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag personligen tycker att Desire HD är en väldigt bra telefon på alla möjliga sätt, bra kamera med dubbel blixt, grym hårdvara som klarar att mäta sig mot dualcore, snygg och hållbar design, gigantisk skärm med fina färger. Har man tur och tålamod kan man hitta en sån för 2000+ glöm inte heller att den går att maxa med alla möjliga romar och kernels som tillåter den nyaste mjukvaran och överklockning, för stödet på xda är superb! Ett bra alternativ kan vara en Optimus 2X men jag röstar på Desire HD

Min åsikt kommer med mycket erfarenhet av Android telefoner, och mobil marknaden överhuvudtaget. Försök att tänka "outside the box" och inte stirra dig blind på det nyaste, specifikationer osv.

Angående att vänta så beror det på ifall du tycker att det som kommer är värt att vänta på.
    3D tekniken blomstrar ju och den är på gång, Quadcore är under utveckling och kommer vara nästa års stora hit tror jag, annars så finns det några nya tekniker på g som minskar strömförbrukningen osv. Med andra ord, hinner dagens bästa telefon bli gammal innan man kan få allt det där i handen..och då börjar det om igen :)

Last edited: 16 maj 2011
  4. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

det är mycket smartare att köpa en lite billigare mobil och en digitalkamera om du söker efter bra bildkvalitet :D

5. jackez

jackez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, det är ju så.. :) Men jag har inte bråttom om man säger så. Så jag väntar hellre på en riktigt grym mobiltelefon som är en riktigt fet uppdatering från min egen, hellre än att att byta telefon varje kvartal. :)

Desire HD har jag varit sugen på ett bra tag, men det som håller mig bak är att den börja kännas en gnutta outdated nu när alla dualcore börjar visa framfötterna, men det är som du sa, bra kamera&dubbel blixt. Så minst sagt frestande!

Digitalkamera är uteslutet, har redan "plånbok,snusdosa,mobiltelefon,iPod,nycklar" i fickorna.. :(

6. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    kolla på htc nästa flagg skäpp då?
    jag skulle nog köpa sgs2 :P eller vänta till i sommar tills version 2 kommer av den med NFC stöd :neutral:

7. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Släng iPoden så får du plats med en bra kamera? :)

Vad klarar den som inte en Android-telefon klarar?

8. jackez

jackez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förvisso sant. Men är ändå inte sugen på att konka runt med en digitalkamera, ser förjävligt ut. :)

Jag har kollat på Sony Ericsson Arc, den verkar ha en jäkla schysst kamera. Är det någon som har några erfarenheter med den?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.