Jag bytte ifrån iPhone för drygt två månader sedan och detta är mina högst egna, men upplevda erfarenheter:

Kan omforma utseendet (Både teman och desktop - där jag kör "ADW Ex", för lite mer inställningsmöjligheter!)

Kan byta ut/välja tredjeparts funktioner i systemet - t.ex. tangentbordsfunktion ("Swift X" är klart bättre än både iPhone och Android std) och SMS (där jag kör Go SMS ist. för std)

Widgets... nuf said!

Kräver inte någon lokal programvara för att överföra filer i USB-läge.

Vill man, kan man slå på Kais air och komma åt mycket på telefonen via WiFi som man surfar till (http) telefonen.

Jag tycker om att skärmen är lite större och märker användarmässigt ingen skillnad mot t.ex. IPhone 4 (isf att Samsung är lite klarare i färgerna - tycker jag)

Prisa gud! Jag slipper iTunes!

Det finns inte RIKTIGT lika många tillbehör och bling-bling (Men alla kategorier täcks).

Även om Android kommer starkt, så släpps ändå vissa företagsspecifika appar först till iPhone. (Men jag har hittat alternativ till allt jag behöver i annan form)
Än så länge - det finns bara två saker som jag irriterar mig på:

Även om telefonen är på Mute, så klickar kameran när man tar kort.

Autofokusen i video-inspelningen börjar ofta "leta" när det är dåligt ljus, speciellt när man spelar in i HD eller FULL-HD - läge.
Men i slutändan... jag är MYCKET nöjd med telefonen och rekommenderar köpet!
Lycka till!
*** Tillägg om OSX och täckning ***
Kör i huvudsak min SG2S mot min OSX MBP - men då jag kan göra allt via USB eller rent av surfa till den (se ovan) för att redigera kontakter, tanka ned/upp filer osv - så spelar inte OS någon roll.
Rent mottagningsmässigt så är jag också nöjd... Ända klagomålet var när jag ovetandes hade slagit på att Skype hade satt sig som default caller - men det var Skype´s app som gjort det. Något som gjorde att min datatrafik-quota maxades lite väl tidigt förra månaden!
Har inte haft några problem med att samtal bryts!
Click to expand...