Från IP4S till Galaxy S2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av LMZ, 24 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LMZ

LMZ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag står lite i valet och kvalet.

Vi börjar från början - min första smartphone var en HTC Hero, som jag blev otroligt förtjust i och använde flitigt under de två år jag hade i bindningstid för abonnemanget.

När jag sedan skulle förlänga min bindningstid och "få" en ny telefon, blev jag mot bättre vetande övertalad att ta en iPhone 4S. Jag blev inte alls missnöjd på något sätt (det är en otroligt bra telefon), men det kändes inte helt...rätt. Även bortsett från maskinvaruspecifikationer och liknande så kände jag mig inte helt "hemma" i iOS. Vissa små detaljer och funktioner saknade jag från Android, det gick inte att mixtra med inställningar eller byta teman på samma sätt jag var van vid, och iPhone:n kändes inte alls lika integrerad och lätt att anpassa till Google-tjänsterna (som jag använder väldigt flitigt) som min gamla HTC Hero. När jag väl kommit underfund med detta hade jag dock haft telefonen i 3-4 månader, och då var det lite sent att be om att få byta...

Sedan hände det sig som så att min iPhone blev stulen i förrgår. Eftersom jag har försäkring och dylikt var det enkelt fixat att ordna med polisanmälan och annat, och jag var idag inne hos min Telia-butik som bjöd på ett nytt SIM-kort och lovade att bekräftelsen skulle dyka upp om ett par dagar och då är det bara att promenera in och kvittera ut en ny iPhone.

Tills vidare har jag alltså återuppväckt min gamla Hero, vilket fått mig att inse hur mycket mer jag trivs med Android - trots att min gamla trotjänare är långsammare än en stelbensopererad mördarsnigel i jämförelse med min iPhone 4S.

Att få en ny Android-telefon istället för en ny iPhone var det inte tal om, så jag började så smått fundera på hur man skulle kunna byta upp sig till en Samsung Galaxy S2, utan att det svider alltför mycket i plånboken.

Min fundering hittills är alltså som så - om jag säljer min "nya" iPhone 4S (utan att bryta förpackningen), och använder pengarna till att köpa en S2.

Skulle ni anse att detta var ett fullgott byte, eller kommer jag att ångra mig?

(Ja, jag vet att detta är ett Android-forum, men här verkar finnas gott om folk med bra koll på hårda tekniska fakta, vilket jag känner att jag saknar.)

2. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Du kan nog sälja iPhonen på blocket eller här och sedan köpa en S2 och få ca 1000 kr över i plånboken.

Ska du byta rakt av så blir det väl mot en S3 isf, om du vill känna att du gjort en bra affär.

3. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Kör på en S3

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Precis. 4S har marknadsvärde som är högre än S2. Du är rätt så nära en S3 med obruten 4S. Annars är S2 helt klart i klass med iphone 4S och du kommer känna att din telefon presterar minst lika bra. Skillnaden blir förstås på insidan.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    4S till S2 är ett steg nedåt.
    Du måste upp på S3 för att uppgradera (alt One X)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.