Fråga: Från iphone 4 till lg g2

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Droid_301, 16 okt 2013.

1. Droid_301

Droid_301 Guest

Funderar stark på att byta min iphone 4 till lg g2,borde bli ett rejält lyft eller?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det finns ett par risker, och en massa chanser. Men om man ser saken negativt

Du tycker den är för stor
    Du är ovan med android, och tycker det är jobbigt att lära sig nytt
    Dina gamla tillbehör passar inte
    Det är, hur man än vill påstå något annat, svårare att köpa tillbehör till android generellt

Detta är.9 det värsta med byten som jag kan komma på. Fundera på dom sakerna och återkom

3. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har en 4s o ska också byta.

Väntar på nexus 5 annars står de mellan lg g2 eller samsung note3.

4. Droid_301

Droid_301 Guest

Har varit och känt på den i butik och den känns bra,vet att det finns mindre tillbehör till denna men har bara ett skal som tillbehör idag.
    det ända som kan kännas jobbigt kan vara att lära sig android, men det ska väl gå har många vänner som har det.

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag tycker du ska byta, mycket för att ha provat. Så många gnäller om både det ena och andra utan egen erfarenhet idag.

Kör hårt, fråga massor!

Skickat från min LG-D802 med Tapatalk

6. palmbergt

palmbergt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har själv bytt från 4s till G2'an och ångrar det inte! Är kär i min mobil nu!
    Några saker att reflektera över.
    +Skärmen! Så skönt att ha en större skärm, och den känns ändå inte stor i handen
    +Android. Nytt att lära sig, men det är bara kul!
    +Öppet OS. Visst, jag hade jailbreakat min 4s, men det finns ändå miljaaarder inställningar i android bara i stock-OS
    +Funktioner. NFC, Knock-On, knappar på baksidan(hur har man kunnat levt utan dessa?) mm, mm
    +Playstore. Ingen skillnad mot Appstore. Alla apps jag hade i min 4s hittar jag i Playstore

-kameran. Suveräna bilder på stilla objekt i bra ljus. Dock är autofokus sölig. Kommer säkert en mjukvaruuppdatering som åtgärdar det
    -Mjukvara-Hårdvara. iPhones IOS och dess appar är optimerade mjukvarumässigt för just iPhones och alla appar/spel mm fungerar 100%. Har märkt att vissa spel/appar laggar på G2. Det har att göra med att de appar/spel som finns i Playstore är 'generella' och inte skapade specifikt mot just din mobil.
    -Tillbehör. 80% av de tillbehör som finns i en elektronik-kedja är för iPhones (dock-högtalare, dockor, stereo, mm). Har själv en Pioneer VSX-920 som är optimerad för iPhones, dvs kan plugga in mobilen rakt in i stereon. Nu har jag istället köpt en Bluetooth adapter till stereon och det fungerar 100% lika bra så det finns ändå möjligheter. Likaså hade min förra bil en bilstereo som var iPhone anpassad. Bara koppla in min iPhone och spela musik. Vet inte idag om det finns bilstereos där man kan plugga in en Android enhet?
    Köpte ett par Sennheiser Momentum hörlurar som är anpassade till iPhones, men de funkar lika bra på G2'an. Så det finns lösningar även om produkterna är anpassade 'bara' till iphones.

Sen hittar jag inget mer minus. Jag är supernöjd med min G2'a och skulle aldrig gå tillbaka till iPhone om de inte helt plötsligt släppte IOS friare och hängde med i utvecklingen. Som det är idag så är iPhone 5 år efter i utvecklingen.

Jag är lycklig att jag köpte min G2!

Last edited: 16 okt 2013