Jag har idag en Iphone 3gs 32gb som jag har haft sedan sommaren 2009. Känner nu att det är dax att byta för den börjar bli ganska seg. Hade då tänkt att köpa mig en Iphone 4s men då det är en väntetid på ett antal månader på den telefonen så har jag börjat tröttna lite och ser mig nu omkring efter något annat. Är typ totalt ny på Android men har haft ett par telefoner innan under korta perioder. Har haft en Samsung Galaxy s som jag testade ett tag men sedan gav jag bort den till min son för han behövde en ny telefon.. och jag gick tillbaka till min 3gs. Sen köpte jag en Htc Desire HD men den tröttnade jag på efter nån vecka för jag fick ladda den 2 ggr om dagen. Så den fick min dotter ta över och jag gick tillbaka till min 3gs. Sen när Samsung galaxy SII kom så köpte jag mig en sån. Hade den i ungefär 2 veckor men sedan tjatade min dotter till sig den av mig då hon också hade tröttnat på Htc´n och batteritiden på den... och jag gick återigen tillbaka till min 3gs...
Kan ärligt säga att jag inte direkt har gett det en chans då jag har haft android under för kort tid för att få mig en uppfattning. Men Har egentligen inget dåligt att säga om Samsung telefonerna. Dom funkade bra och var snabba. Bra skärm och allt funkade rätt så bra tyckte jag. Htc´n däremot var ju bara ett fiasko. Hade den till och med inlämnad för att kolla om det var fel på den men enligt verkstaden så funkar den som den ska. Tycker det låter helt sjukt när den har en passningstid på 4-6 timmar.. men htc kanske inte funkar bättre än så helt enkelt.
Nu till min fråga. Vad ska man köpa? Vill ha en snabb telefon utan lagg och störningar. Vill att det ska flyta när jag använder telen och att den ska starta appar snabbt. Använder den mest för surf, mejl, facebook, twitter, bloggande och spelande. Och ibland kan jag till och med ringa nått enstaka samtal hehe.
Vill även ha gott om utrymme för filer på den och en lagom stor/bra skärm så man kan surfa/spela bra på den utan att få huvudvärk.
Vet ju att android är ett mycket öppnare system än Ios och att man får mycket mer valmöjligheter. Och det kan ju vara både bra och dåligt antar jag. Jag själv är väl en normal användare utan direkta hacker kunskaper.. har man då nån nytta av all den frihet man får i en android? Jag menar kan en sån som jag göra en egen bootlooder och allt vad det nu heter? Finns det bra guider för hur man gör?
En del av dessa frågor finns kanske besvarade på forumet redan. Jag har sökt och läst det som kom fram men kände ändå att jag ville ha lite hjälp. Är en Applenörd och Android nybörjare. Men jag är i alla fall en nyfiken nybörjare
Tack på förhand för hjälpen

Click to expand...