Från iphone till pixel. Frågor

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av hedztrem, 14 okt 2025 kl 06:26.

1. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Gillade inte ios26 och ville prova något nytt så blev en pixel 10 pro.

Har flera saker jag kämpar med efter ett dygn

1. Bristen på ansiktsigenkänning när det är mörkt.får väl vänja mig med fingeravtryck..

2. Jag vill ha mörkt tema och tycker notiser är otydligt. Speciellt bubblan på appen. Önskat den vore röd. Går att åtgärda med Launcher? Isåf vilken är bäst?

3. Appar huller om buller. Vill ha sökfunktion för apparna inte Google internet

4. Chatthistoriken går inte få fram på messenger. Har provat end to end encryption. Av och på. Pin kod osv men mobilen vägrar. (har tillgång till min iphone men hjälper inte)

5. Använder mig av swiftkey och trots jag stängt av ljudet vid knapptryckning så envisas mobilen att låta. Har även inaktiverat i telefonens egen meny.

6. Appen anteckningar. Flera anteckningar blev överförda men gillar inte vyn. Vill att rubriken syns istället för delar av hela anteckningen. Går det ordna? Samt vissa dokument vill jag ha lås på. Helst någon pinkod.

7. Är så van att safari ä smidigt så kämpar lite med Chrome. Något som är ännu bättre?

8. Vill alltid ha minimering. Bakåt osv längst ner på skärmen. Hur ordnar man det?
    Återkommer med fler frågor

Last edited: 14 okt 2025 kl 06:38
  2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 743
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om du pratar om de tre knapparna, så är det bara att aktivera det i Inställningarna. Sök på systemnavigering

Då är det något med messenger appen för dig. För mig fungerar det bra på båda sidor

Kolla i inställningarna för SwiftKey appen

3. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 264

MINA ENHETER

För apparna så har du två vyer så att säga. Dels skrivbordet där apparna brukar läggs upp i den ordning man installerat. Där man kan man flytta runt dem som man vill. Här kan du ta bort ikonen utan att ta bort appen från telefonen.
    Men sedan finns också en appdrawer som du når genom svepa nerifrån och upp. Där brukar alla appar synas i bokstavsordning.