Problem: Från iPhone till Samsung Galaxy S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av easyrider, 6 jul 2013.

1. easyrider

easyrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Hej!
    Jag är fruktansvärt less på min iPhone och planerar att byta upp mig till en S4, men då jag har haft iPhone i cirka fyra så ligger hela mitt liv i både min telefon och MacBook och undrar således om och hur det går att föra över kontakter, sms, spel osv till en S4?

Jag har hört att det ska vara lite bökigt att ha en Android i en Mac.. stämmer detta?

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Kontaker kan du synka med google och sedan synka med din android. Sms bör gå att föra över, vet dock inte hur. Spel kan du ej föra över. Datan "förs endast över" ifall det är serversynkat som t.ex. Candy Crush Saga.

Just Samsung är rätt bökigt med Mac då Kies och Odin inte fungerar som de ska ibland.

3. pvi

pvi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv har jag mac och haft iPhone sedan 3G och bytte till en S4 för en månad sen. Kontakterna synkade jag bara med google och sen trådlöst in i luren, funkade smärtfritt. Sms sket jag i. Inte använt kies en enda gång tror jag, telefonen skötte programvaruuppdateringen själv och har ingen film/ musik/ bilder i mängder som jag vill ha in. Vissa bilder och filmer har jag fört över via dropbox

4. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Bara att koppla in USB och skicka över vad du vill utan att använda tredjepartsprogram ^^

5. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    kör själv combon kies & mac och har således gjort med dom tidigare S-modellerna utan att stöta på patrull. Så att säga att Kies är ett gissel till Mac i större utsträckning än vad det är för dom som använder sig av pc-versionen är fel. Odin kan jag hålla med om då det inte finns att tillgå till mac. Men då finns Heimdall istället. Fungerar precis lika bra

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Är det fel att påstå det bara för det fungerar bra för dig? Utmärkt logik.

7. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Funkar väl rätt ok med osx ändå. Hade lite strul sist med att uppdatera via kies men det löste sig till slut. Inga problem att lägga över film/musik via kies. Ärligt talat så använder jag inte kies så ofta, förstår inte varför man ska synka skiten med datorn. Synkar bilderna med dropboxen och det duger.

8. Alectrona

Alectrona Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick över kontakter, sms o anteckningar och sånt med hjälp av Kies och switch

Bara Kontakter funkar snabbt och lätt att föra över med appen Phone Copy som funkar på både iPhone o android

Men tror inte spel går att föra över

9. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag gick också över från 2 år iPhone till S4'an och hade inga problem alls.
    Som alla sagt så är det bara att synka kontakter till ditt google konto och alla appar jag ville ha tog jag printscreen på. Sen laddade jag bara ner dem i S4'an vilket går extremt snabbt i jämförelse med iPhone.
    Så om man orkar lägga ner lite tid så går det smärtfritt :P

10. xophile

xophile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det går att exportera sms ifrån en iphone och sen importera till din s4. Jag googlade efter en guide och det fungerade perfekt. En gratis app till Android gör importen men jag har dessvärre tappat bort namnet på den.

Lycka till, får du problem så ska jag se om jag hittar mer info!