Diskussion: Från N4 till G2

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Nappandroid, 14 okt 2013.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Okej så här är det! Köpte en Nexus 4 i januari och har alltid varit riktigt nöjd med den, men eftersom jag är en mobilnörd är jag givetvis sugen på att byta lur igen. Den här gången är det LG G2 som fångat mitt intresse!

Har någon här gått från en N4 till G2:a? Vad upplevde ni som bättre respektive sämre och var bytet värt det? Är sugen på att veta vad ni tycker :)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag är ganska säker på att detta redan har tagits upp. ;) Men om du väntar en månad så kan jag berätta det för dig. :P

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~

3. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag gjorde just det bytet. Skärmen känns mycket större. Det är skönt men det är också lite jobbigare att hålla i telefonen. Kameran och batteritiden är sköna uppgraderingar också.

Jag tycker inte att det är värt att uppgradera om du inte ska förlänga ditt abonnemang ändå eller om du får en bra deal på något sätt.

4. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Jaha det kanske det har? Men vadå, menar du att du ska byta också? :)

5. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Vad tycker du om snabbheten i telefonerna rent generellt? Känns G2:an mycket rappare?

6. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Nej, det är inte så stor skillnad i snabbhet. Jag märker bara tydlig skillnad på jobbiga hemsidor som prisjakt och svenskafans.

Edit: Kameran är mycket snabbare också, förutom när den har svårt att fokusera i dåligt ljus.

Last edited: 14 okt 2013
  7. fozec

fozec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia XZ
    G2:an är riktigt grym om jag får säga mitt :)

8. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Yes, jag får förlänga mitt abonnemang om 27 dagar. Jag brukar binda mig 1 år och plocka ut en ny telefon en gång om året. :)

Senaste åren har jag kört med Nexus, men Nexus 5 känns bara som en fjuttig uppgradering från Nexus 4. En skärm på 5,2" och 3000mAh lockar desto mer. Samt att jag faktiskt tycker att LGs UX är helt okej, bortsett från dom där neoncyan-ikonerna.

Samt att jag tröttnat lite på vanilla Android. Visst, det är stilrent och snabbt, men att vara tvungen att installera en massa extraappar och/eller custom roms för att få tillgång till ganska grundläggande funktioner känns lite tråkigt det med.

Detta blir min tredje LG faktiskt. Min första var Optimus 2X som jag var nöjd med i sin helhet. Dom fick mycket skit för uteblivna uppdateringar. Men eftersom jag har mina telefoner max 1 år och alltid brukar flasha custom roms ser jag inte det som ett problem om det skulle hända igen. :)

Dom säger även att omväxling förnöjer. :P

9. palmbergt

palmbergt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kameran snabbare??
    Har inte haft en N4 men den måste haft den sämsta kameran av alla enheter om du upplever att G2'ans kamera är snabb.
    Det är just det den fått kritik för, och det är inte bara i mörker den inte kan fokusera. Så fort det är ett moving object så blir bilderna suddiga. Kommer från iPhone 4's och där kunde du skjuta bra bilder från höften även på objekt som rör sig.

Däremot, får man ge kameran den tid den behöver för att fokusera så blir det kanonbilder!
    Hoppas på uppdatering snart av kamerans mjukvara.

Last edited: 15 okt 2013
  10. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Okej det är lite så jag tänker också. Brukar ha min telefon 1-1,5 år innan jag känner att det är dags att byta. Dock har jag ju bara haft min N4 sedan januari men jag kommer ändå ha kvar den så länge den får uppdateringar bara för skoj skull liksom. Jag tror att jag kommer bli toppennöjd med G2:an. Eventuellt kanske jag tycker den är lite stor men det är nog mer att den känns stor. Yttermåtten är bara något större än N4.
    LG:s användargränsnitt kommer jag gilla. Är faktiskt också lite trött på Vanilla även om det är lika spännande varje gång det dyker upp en uppdatering.

11. citronbitare

citronbitare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge
    Telefon 2:
    Moto G 4G
    Platta:
    Surface Pro 4 M3
    Har också haft N4 innan och har varit mycket nöjd med den. Men jag tycker att G2 är bättre på alla punkter. Har skrivit om G2 här:
    http://citronbitare.blogspot.se

Skickat från min LG-D802 med Tapatalk

12. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Mjukvaran i lg g2 är jag inte alltför förtjust i, men kanske kan det mesta lösas med en launcher?

Sammt uppdateringstakten är ju inte så bra med nya android - versioner.

13. Skjulet

Skjulet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag gick från SGS3 - N4 -HTC one och nu LG G2. Har inte använt den mer än i några dagar, men än så länge är jag nog mest nöjd med g2an faktiskt :D
    Dock stör jag mig visserligen på LG's gränssnitt en del, men för övrigt så är den riktigt bra faktiskt.
    Jag är nog mer nöjd med denna än min n4 som jag körde CM på :)

14. palmbergt

palmbergt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ni som stör er på Lg's gränssnitt är nog bara bortskämda med android om ni använt det tidigare.
    En annan som kommer från IOS där jag sett statiska ikoner år ut och år in trots flera olika modeller tycker LG's gränssnitt är en dröm :)
    Widgets, launchers, themes mm....är ju drömmen!
    Men efter ett år med luren så kommer jag nog också bli kräsen och vilja ha mer, större, bättre, snabbare...men nu rockar LG'n fett tycker jag

Hund gillar detta.