Från Note II till Note III 50+50gb? dropbox

Diskussion i 'Allmänt' startad av optimush, 15 nov 2013.

1. optimush

optimush Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag köpte min Note II vid första start så stod det att jag kunde få 50gb Dropbox vilket jag fick.

Nu har jag skaffat en Note III och när jag startade mobilen så fick jag samma erbjudande 50gb Dropbox.

Kan jag logga in i min nya mobils dropbox med gammla dropbox konto och får 100gb dropbox eller måste jag skapa nytt konto och ha 2st 50gb dropbox konton?

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag gissar på det senare...
    jag har fått 50gb och sen 25 men då var det 2 olika telefoner.. när jag senare skaffade note 2 skulle jag få 50 gb igen.. men icke. detsamma gäller tab

3. optimush

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast Note II och Note III är ju också olika mobiler?
    Eller menar du att det måste vara olika tillverkare?

Innan Note II vilka mobiler hadde du?

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

htc one x och s3 om jag minns rätt samt galaxy tab 10.1... fick inte ytterligare 50gb med paden heller så jag tror inte du får mer.

5. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Hade samma fundering när jag var i Samsung svängen. Köpte först en S3a och fick mina 50gb. Sen efter det en Note 2. Fick aldrig några 50gb igen.

Mailade Dropbox utan att få svar och hittade aldrig något svar på frågan trots febrilt google sökande.

Så är rätt säker på att du antingen bara får 50gb eller får ha två olika konton (jag testade aldrig det får orkade inte ha två olika).

När vi ändå är inne på området. Mina 50gb jag fick går snart ut. Fick 2 år då iaf. Någon som vet vad som händer sen? Dom försvinner såklart, men vad händer med alla filer som jag har där då?

6. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Tror filerna ligger kvar, men du kan inte lägga till mer i din Dropbox.

Marooned gillar detta.
  7. optimush

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ganska drygt, då kanske jag får skapa en ny dropbox och nöja mig med 2st 50gb dropbox på min egna dator...

så mao har jag 2st 50gb konton på datorn varav en av de är kopplat till mobilen.

För säkerhets skull skulle jag ta backup av filerna, men troligtvis raderas inte filerna på DIN dator, däremot kan de ju bli otillgängliga/radera is dropbox molnet.

Edit---> Har 2 datorer, är nog säkrast att koppla min Note 3 48gb dropbox till andra datorn...

Last edited: 16 nov 2013
  8. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

För mig räckte med samma dropbox konto. Från Note 1 till Note 2 och totalt 100GB. Bara logga in med samma dopbox konto på Note 3 och vänta, annars maila till dropbox och fråga.

9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Står ju klart och tydligt vad som gäller

The promotion is for a single Dropbox personal plan account to receive, for 2 years, an additional 48 GB of storage space in addition to the storage space Dropbox offers to users with a free account (currently up to 18 GB). Each user is only eligible for one promotion of this type for a single account. When the 2-year promotion period ends, the 48 GB of promotional space added to the user's Dropbox service will be automatically removed. An additional 3 GB of storage space will be added to the account.

SM-N9005 via Tapatalk 2