Från x10 mini pro till Galaxy s II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Greta723, 18 juni 2011.

1. Greta723

Greta723 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Jag har haft en x10 mini pro sen i julas som bara krånglat. Idag köpte jag en galaxy s II istället. Men jag undrar hur jag får över kontakter och allt annat till den nya mobilen från ericsson mobilen? Har bara haft sony ericsson i många år och det har inte varit några problem att få med sej allt. Försökte också med en app som skulle spara ner mina sms till gmail, men jag vet inte hur jag hittar dem??? Jag har syncat x10:an med gmail men det verkar inte finnas något i gmail. Så min fråga är kort och gott - hur gör jag???

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

3. Greta723

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej där fanns ingenting, så nåt är fel med överföringen från x10 då alltså.....

4. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Kontakterna ligger i så fall inte på google-kontot, då hjälper det inte att synka eftersom telefonen inte tycker att kontakterna har på google att göra :)
    Men du borde ha en funktion i din kontaktbok (kolla i menyn) att skicka kontakterna till google-kontot. På min SGS2 med engelskt språk så antar jag iaf att "merge with google" löser problemet. Men du ska ju hitta motsvarande funktion på din X10'a istället.

5. Greta723

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, jag löste det med att exportera kontakterna till minneskortet. Sms fick jag med via appen. Det är säkert nåt mer jag glömt att flytta över....

6. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Bara en undran:
    Behöver du verkligen ha kvar gamla sms?