Freelander?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Nappandroid, 29 nov 2012.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

2. MingusX

MingusX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har beställt en sån från Aliexpress, får se när den dyker upp.
    Verkar bra på papper i alla fall.

3. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
  4. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Trevlig sak! Bra att det börjar komma plattor med quad core :)

Undrar bara hur batteritiden påverkas av den ökade prestandan...

Dual core -varianten verkar också rätt prisvärd, $184 inkl frakt t.ex. härifrån. Bra alternativ till Pipo Max M1.

5. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 398
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    jag fick hem en i mellandagarna, quadcore och 2GB-varianten alltså - fast jag köpte min från geekbuying. jag är absolut nöjd med flytet vilket var vad jag ville åt.

skärmen är väl det som känns lite smådassigt i såfall med samma upplösning som jag har på gnexen till ca 4 ggr så stor yta... men gnexens skärm är ju å andra sidan rätt så ljuvlig om ni frågar mig :). fast jag ser så pottigt så jag är inte van vid skarpa konturer, så det var nåt jag kunde göra avkall på, när nu budgeten för julklappar till sig själv var lite bottenskrapad efter att tusenlapparna forsat ut på julisarna till alla andra. och förresten så bor vi typ i skogen och vårt mobila bredband är därefter, så nån hd-kvalitet kan vi inte avnjuta ändå utan att det buffrar varannan minut.

blev sur först och tänkte "vad f-n skulle jag vara dumsnål och köpa budgetskit för" när jag packade upp den för ena kanten glappade som sjutton, men jag nöp till där för kung och fosterland och hörde att det snäppte till, sen satt den som den skulle.

den är ganska tung, men jag tänker inte springa omkring med den direkt utan den är tänkt främst för hemmabruk och på semestern får den åka bil. jag sitter inte och håller i den heller utan jag pallar upp den med kudde eller nåt i knät, hur bekvämt som helst.

batteritiden kunde väl vara bättre, men eftersom jag tänker använda den här hemma så är det ok för mig.

wifi-mottagningen tyckte jag var väldigt bra, den hittar nätet snabbare och starkare än nån annan av våra wifi-enheter - vilket ju är en klar fördel.

köpte hdmi-hona till mini hdmi-hane och det funkade även som jag tänkte mig finfint att koppla in till teven.

den kör ics men det ser jag inte som nåt problem egentligen, med den hårdvaran så är ics är helt ok - fast det stod iofs att den skulle få en jb-uppdatering snart

kort sagt så är iaf jag än så länge jättenöjd med vad jag fick för de pengarna :)!