Problem: Frekventa omstarter av Sense.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Rekcus, 16 apr 2012.

1. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Några fler som upplever problemet med att Sense omstartar t ex efter lite tyngre surfande med webläsaren. Händer irriterande ofta, var en av anledningarna till att jag bytte bort min sensation. Trodde det skulle bli bättre med ett nedskalat sense. Men det här verkar ju handla om en bygg i utnyttjandet av arbetsminnet snarare än något annat.

Någon som har en lösning?

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tills det att det kommer en mjukvaru-uppdatering så är mitt tips att byta Launcher till Nova launcher eller Apex. Problemen är väl kända och diskuteras i flera trådar och de som fått uppdateringen påstår att problemen åtgärdats.

3. Byis

Byis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade samma problem!
    I princip omstart av Sense vid nästinintill varje tryck på Home-knappen.
    Efter att jag stängt av några syknroniseringar i Konton och synkronisering, så har problemet försvunnit. Jag vet inte vilka konton som har strulat, men det gjorde iaf skillnad.
    Jag ändrade i e-post, evernote, facebook, google och väder.

Rekcus gillar detta.
  4. Rekcus

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Vet vi att det är launcherrelaterat då? Avhjälps problemet med launcherbyte? Någon mer som testat och vet att detta funkar?

5. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Andra har gjort factory reset och fått det att fungera. Vet att det finns en tråd här inne någonstans :-P

Rekcus gillar detta.
  6. Rekcus

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Tackar, ja jag får nog testa lite själv också. Med det skrala intresset av trådens ämne att döma verkar det inte vara något utbrett problem hon gemene användare (ännu iaf).

Efter borttag av snabbstartfunktionen med en därpå följande avstängning samt start av min HOX har jag inte under det senaste dygnet drabbats av några Sensekrascher. Kanske man kan hoppas på att det avhjälpte problemet.:ehm:

7. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

8. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag är nu inne på min andra factory reboot pga av att den laddar när jag ska till hemskärmen.. hade inte detta problem först men det kom förra veckan å hjälptes av första ominstalleringen men återkom nu idag, otroligt irriterande!

är detta alltså nåt som ska ha åtgärdats i nya uppdateringen som kommit? om det återkommer nu efter denna ominstalleringen, är det bara till att byta launcher då? nåt tips på en enkel sådan för mig som inte är van HTC användare?

9. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nova launcher och Apex är dom populäraste. Båda är bra så det är smaken som avgör.

liindak gillar detta.
  10. Rekcus

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag upplever problemet även efter uppdatering, har dock inte skett lika frekvent sensaste dagarna. O det är ju positivt.:)

11. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

efter min senaste ominstallering nu så har det (peppar peppar ta i trä!) inte hänt nåt mer, men så va det sist med.. det gick ett tag efter utan nåra problem å sen rätt va det va så kom det tillbaka. Men jag lever på hoppet nu å hoppas att det inte kommer tillbaka :)

EDIT; jag testade precis att avaktivera aktier å bil apparna å då kom det tillbaka.. så jag aktiverade dom igen å då försvann det.. kan det ha varit det som ställt till det innan med, för jag har avaktiverat dem innan?

Last edited: 20 apr 2012