Fråga: Fritt RAM-minne?

Discussion in 'Nexus S - Allmänt' started by Cherokee, Aug 19, 2012.

1. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur mycket brukar ni ha kvar när ni kört telefonen typ en dag och inte använt er av nån task manager? Min kan köra typ 12 proccesser och ha runt 30 mb ledigt minne :-(

Jag kör iofs live background, men överanvänder absolut inte telefonen.. Tror ni att en systemåterställning kan rensa bort en massa skräp, har kört den från stock gingerbread nu i ca 1 1/2 år..

2. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Byt din live wallpaper till ett vanligt, drar rätt mycket. Sen om du slänger in jb på den så kan du ju gå in under utvecklingsalternativ och sätta hur många processorer du vill ska få köras som mest samtidigt :)
    Har du många appar installerade? De appar du vet inte behöver köras kan du ju gå in under appar-> appen, sen tvinga avslutning :)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad menar du med ledigt? Det som spelar (störst) roll är det som visas som använt/ledigt i Inställningar -> Apps -> Kör.

Om du nu inte har Spotify installerat som har ett fel som gör att dess cachade process ibland håller sig kvar för all evig framtid i minnet. Enda sättet att undvika att Spotify drar ner telefonens prestanda är att alltid gå in i Inställningar -> Apps -> Hämtade -> Spotify -> Tvingad avslutning efter varje gång man använt den.

4. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Aha..jag har satt en standardbakgrund nu för att testa. Tycker att telefonen har upplevts laggig emellanåt.