FroYo användare, kan ni mata in text i Flash?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Psilion, 21 sept 2010.

1. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag håller på och jobbar med en liten applikation som jag vill kunna testa på min Galaxy S, men jag har märkt att det aldrig dyker upp något tangentbord då jag markerar ett textfält i Flash.

Jag har sökt och inte hittat någon med samma problem, så jag undrar om det är något med min konfiguration eller ett problem med flashspelaren på Galaxy S i allmänhet.

Om någon med FroYo och flash på sin lur har en sekund att testa vore jag ytterst tacksam.
    Här är ett exempel på en enkelt liten flash applikation med ett textfält:
    http://www.ghostwire.com/blog/archives/as3-simple-editor-for-loading-and-saving-xml-as-binary/
    Scrolla ner lite, och om du har satt flash till on demand, aktivera swf:en.
    Den stora gråa rutan är ett textfält, och om du nuddar det skall tangentbordet öppnas.

Funkar det för dig?
    Vilket ROM kör du?
    Har du exempelvis bytt ut Swype för att få svenskt, installerat andra tangentbord eller dylikt?

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Japp. Den kommer upp automatiskt. Min rom ser du till vänster.. Jag kör det modiferade HTC IME tagentbordet.

Dock får man ta till ett litet trix ibland. Detta eftersom de flesta flashapplikationer inte är gjorda från början att stödja Android.

Det man får göra är ett ställa markören i textrutan och göra ett långpress på menyknappen. Då kommer tagentbordet upp oavsett vad som syns på skärmen.

*Flyttat till utveckling*

3. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaret.
    Dock så var det menat som en fråga specifikt till Galaxy S användare då jag vet att det fungerar på andra telefoner, men är osäker om alla SGS har problemet eller bara vissa konfigurationer.
    Därav den ursprungliga placeringen i Galaxy S avdelningen.

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Okej, jag flyttar tillbaka tråden :)

5. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tackar, uppskattas!
    Återstår att se om någon skulle kunna kolla snabbt och se om det fungerar för dem. :innocent: