FroYo på g?

Discussion in 'Galaxy S' started by niklasskeppstedt, Jul 1, 2010.

1. niklasskeppstedt

niklasskeppstedt Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

2. yoshi96

yoshi96 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

nja...

Frågade samsung via support och dem svarade att Froyo kommer till galaxy S garanterat men dem har tyvärr inget exakt datum..

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Vad mer finns att veta? Det släpps "senare", och antagligen kommer man kunna ladda ner det tidigare från hackers på MoDaCo om man vill.

4. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    HTC har ju nyligen för sina produkter (Desire etc) lovat "tredje kvartalet". Jag väntar på någon liknande utfästelse från Samsung. Men som sagt, de har lovat att det kommer, men inte när. Hittills.

5. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Snackade med en gammal polare som jobbar på försäljningsavdelningen hos Samsung och han sa att FroYo enligt plan ska komma under Aug. Under innevarande månad ska enbart en ny FW med swype släppas.
    Tydligen ska det finnas lite stridigheter inom Samsung om slutkund ska kunna välja bort TW vid uppdatering. Min åsikt är klar...bort med TW.

6. kaah

kaah Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack. Trevlig information. Hoppas den stämmer och att inget ändras.

7. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är TW? :o

8. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    TouchWiz ;)

9. appel

MINA ENHETER

Aha :) Då håller jag tummarna för att man ska kunna välja bort det också. Efter mitt stora misstag att köpa en HTC Hero så kommer jag inte köpa någon Android mobil som inte är helt vanilla eller om det finns extra program från tillverkaren dessa inte går att avinstallera, avaktivera räknas inte eftersom de ofta verkar vara så illa programmerade att de gör saker i bakgrunden ändå.

Vill inte hamna i sitsen att behöva vänta och hoppas på att någon ska komma på hur man rootar mobilen och att någon dessutom ska skapa en ren vanilla rom igen. Tog nästan ett år innan min Hero var ordentligt användbar för mig. Blä säger jag bara.

10. Denny

Denny Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är det för dumheter att argumentera över? Är det något jag lärt mig med utveckling mot end user så är det att så ofta som möjligt ge användaren valmöjligheter och inte låsa in användaren på något som kan irritera denne. Speciellt inte om det är en funktion som i slutändan kan skrämma bort kunder!

Finns det något sätt vi kan intyga för Samsung att detta är en viktig fråga?

11. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det är alltid bra om man har möjlighet att välja vad man vill ha.

Själv skulle jag, efter att ha vant mig vid vissa funktioner, inte stå ut med Androids standard UI då man inte kan sortera appar, hoppa till rätt paneler med ett klick, scrolla bland appar i sidled osv. Tror inte vanilla Android blir bra på UI-fronten förrän Gingerbread.

12. appel

MINA ENHETER

Men de behöver ju inte gå in och ändra i Android för det, de behöver ju bara skicka med sina alternativa program på DATA partitionen för de som vill ha dem. De som inte vill ha dem kan då avinstallera dem och få ett vanilla Android system utan att behöva roota, hacka ihop custom romar och ha sig.

Varför vill man sortera appar föresten? Bokstavsordning är väl ändå lättast att hitta? Vill man gruppera saker så kan man ju använda mappar i home appen eller någon av alla appar som tillhanda håller smarta mappar och annat. :)

Hoppa till rätt vy tycker jag är smidigt i Launcher Pro.

Och scrolla appar i vertikalt eller horisontellt är nog bara en vanesak.

13. mickeko

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Själv bryr jag mig inte ett dugg ifall jag kan eller inte kan ta bort Touchwiz eller nått annat, det viktigaste är att jag ska kunna välja att inte använda det.

Om de är så måna om att vi ska använda TW, får de väl se till att göra det så bra att vi VILL det. Problemet för Samsung är förmodligen hur supporten blir om de tillåter att man kör vanilla. Om jag inte officiellt kan välja bort touchwiz behöver de ju naturligtvis inte ge support för vanilla android, vilket inte alls är lika självklart om jag kan välja bort TW.

14. appel

MINA ENHETER

Visst, om det går att stänga av helt så är det också okej.

Jo, support är ju ett problem. Samsungs programmerare kanske är så duktiga att det inte är buggar i deras grejer som leder till support samtal. Om HTCs support personal får åtminstone svensk minimilön så har de gått back på min Hero, ringt dem ofta och länge för att klaga på alla problem jag upptäckte mellan jag köpte den tills jag ett halvår senare tröttnade, rootade och installerade en vanilla rom som helt magiskt löste ALLA problem.

15. mickeko

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Inget av problemen jag stött på/känner till med Galaxy S har med Touchwiz att göra. Det är en väl genomtänkt home screen. Har provat några alternativa home screens och inget av dem känns lika väl genomtänkt.

Är nöjd med TW, och eftersom det inte löser några problem att byta till nått annat att starta mina apps från ser jag ingen anledning att byta. :)

16. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, som jag skrev tycker jag det är positivt om man får välja.

Jag föredrar att kunna sortera Appar efter kategorier och efter de jag använder oftast. Att använda mappar är inte någon speciellt snygg lösning enligt mig så därav föredrar jag TW-metoden.

Vad gäller Launcher Pro så diskuterade jag ju omkring Androids standard UI då det ju är det som skulle vara alternativet från Samsung, inte någon Market-launcher. Ska man köra med Launcher Pro är det ju mindre relevant vilket UI som ligger i telefonen från början. Fast iofs så föredrar jag nog TW även där då man kan ringa/messa till kontakter genom att svepa över dem osv.

Scrollningen tycker jag inte är en vanesak eftersom det tar längre tid att byta ut ett fullt fönster med appar om du scrollar den längsta vägen, vilket är vertikalt. Sedan är det ju knutet till sorteringen eftersom det blir fasta fönster och inte en kontinuerlig "lista" vilket gör att man kan sortera bättre som grupper.

Kort sagt tycker jag TouchWiz i princip bara lagt till bra saker till Android, inte tagit bort något. Det finns ju de som inte tycker som jag och därav min åsikt att det är bra att få välja, även om det inte påverkar mig.

17. arono

arono Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Skönt att det är på papper officiellt med froyo.

På ett annat forum stod det att samsung tillochmed i en koreansk tidning sagt att de överväger en 3.0 update. Bara rykten såklart..;) Men jag är glad för 2.2, bara kul med rykten

18. CmeC

CmeC Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

SweDroid
    Det ser mörkt ut för kombinationen Galaxy S och Gingerbread (annat namn på version 3.0). Rykten gör gällande att mobiltelefoner med en skärmstorlek på 4" eller större måste uppvisa 1280x780 eller högre upplösning för att bli aktuella för uppdatering. Hoppas att ryktena för en gångs skull inte stämmer. :(

19. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Stämmer inte, stämmer inte... Swedroid har gjort en smått smärre fruktansvärd översättning...

20. CmeC

CmeC Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fel av mig, ska hämta SAOL och kolla upp ordet källkritik. ;) Nedanstående information kommer från UnwiredView som SweDroid även länkar till.

# Minimum hardware requirements for Android 3.0 devices are: 1GHZ CPU, 512MB or RAM, displays from 3.5” and higher. (We all, of course, heard that Android handsets with 2GHz CPU’s are coming)
    # New 1280×760 resolution available for the devices with displays of 4” and higher. (Anyone thinking about Android tablets now? )