Froyo, problem med installationen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av johanhelaveckan, 10 aug 2010.

1. johanhelaveckan

johanhelaveckan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske ska börja med att säga att jag inte trixat någonting med min desire som man inte "ska" göra, ingen root eller sådant.

När uppdateringsfönstret kom upp här igår så laddade jag ner den, och valde sen att installera. Då kom det upp en liten ruta där det stod något i stil med "du har valt att säkerhetskopiera data osv osv osv" och telefonen startade om. Jag antar att det är någon inställning i telefonen. Det kom upp en liten hårddisk, eller något liknande och en liten loadingbar. När den var klar så startade telefonen igen och det stod att jag var tvungen att ha 25 mb telefonminne ledigt. Dumt att jag inte läste det, men fixade det och skulle försöka igen.

Dock så ville den ladda ned uppdateringen igen, hittade inte det första så jag laddade ned den igen, tog ett tag och sen upprepade jag förra processen. Den här gången hände samma sak, den lilla hårddisken kom upp, men när den hade laddat klart kom det upp ett rött frågetecken ovanför och sen startade telefonen. Samma sak igen, inget händer, och den säger inte att uppdateringen finns nerladdad eller så.

Hur ska jag göra för att få det installerat? Någon som har samma problem? Hjälp uppskattas!

Mvh

Johan

2. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Har du kollat vilken version som är installerad i telefonen nu?

3. johanhelaveckan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, men kollade nu. Det är 2.1.

4. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

prova att göra en omstart.. ta ut batteriet och starta om luren, sen ladda ner 2.2 igen.
    annars är det väl htc support eller kanske en hard reset som gäller.
    jobbigt ändå. är glad för att jag har en lur som aldrig krånglat nånting! :)

5. johanhelaveckan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fixat nu, stängde av säkerhetskopiering och försökte igen, funkade!