FroYo, problem vid uppdatering!

Diskussion i 'Legend' startad av Eazer, 10 dec 2010.

1. Eazer

Eazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

När jag igår kväll såg att uppdatering för FroYo till Legend gått live blev jag otroligt glad, då jag verkligen sett fram emot att få en lite snabbare mobil. Allting går som det ska fram tills efter att uppdateringen blivit klar. Mobilen startar nämligen om efter att uppdateringsmätaren gått till 100%, och efter att den startats om installerar den uppdatering igen till 100%, och startar om igen, som en loop. Så håller den på hela tiden, och jag blir galen! Den har hållt på så hela natten, är väl uppe i 12 timmar nu. Anledningen till att jag inte tagit ut batteriet är att jag är rädd för att mobilen ska gå sönder, och jag har försökt få fram något svar på vad som kan vara fel... Någon här som råkar veta varför min uppdatering till FroYo aldrig blir klar?

MVH

2. samuelsundin

samuelsundin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem, men jag tog ur batteriet och då hände samma sak igen; den fastnade i en bootloop. kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde sen, men på nått jäkla vis lyckades jag få hela telefonen brickad. måste antagligen lämna in den nu.
    det är lite irriterande med tanke på att enda anledningen till att jag inte hade rootat tidigare var att just något sådant som hänt nu kunde hända, men det har alltså hänt ändå!:mad:

3. JonasHa

JonasHa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är denna tråd för att dokumentera alla fel vid uppdateringen?
    Jag hade följande problem och lösning:
    Efter uppdateringen startade telefonen upp och jag hamnade i PIN-kodsinmatningen. Där märkte jag att touch-inmatning inte fungerade. Power och trackball/action-knappen fungerade, men inte touch på skärmen.
    Lösning: Åkte direkt till Anovo i Nacka för en garantireparation. Väl där valde jag att betala 500kr för att gå före i kön, ("expresservice" kallar dom det), och fick således tillbaka telefonen inom 2 timmar.

Verkar som att de återställt den till något slags fabriksskick, för varken 2.2 eller 2.1.1-uppdateringen var installerad.

Nu har jag dock uppdaterat själv (igen) och det rullar på!

Vet att minst en person till här på forumet haft detta problem.

Fler fel..??

4. Eazer

Eazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fyfan var irriterande! Men skönt att du iaf kunde åka och fixa det någorlunda ;) Jag köpte min på Mediamarkt i Barkarby (Sthlm), bor i Linköping. Tänker inte åka till sthlm bara för detta problem!

Exakt samma här, har inte heller rootat min mobil för att slippa detta strul, och ändå händer det! Skrev på HTCs facebook-sida, och där var det någon som tipsade om att göra en "factory reset". Ska dock vänta till att jag får det från en officiell person på HTC, har nämligen skrivit på deras twitter också. Avaktar läget just nu...

Last edited: 10 dec 2010
  5. DonvitoQQ

DonvitoQQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade exakt samma problem. Varit i kontakt med HTC och de har ingen lösning på problemet, blir att lämna in den till Anovo.

Jag undrar vad kodarna tjänar på HTC, för dom gör ett dåligt jävla jobb.

6. Eazer

Eazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Håller med dig DonvitoQQ, de är verkligen sämst. Förstår inte hur man kan släppa en uppdatering utan att ta reda på dessa problem innan de väl händer. Ska aldrig mer köpa HTC igen, och jag har bara haft min Legend i snart 1,5 månad... Gah! o_O

7. JonasHa

JonasHa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, HTC har verkligen gjort sig kända för att misshandla sina kunder när det gäller service. Som vid alla uppdateringar, från alla företag, så är det alltid en liten skara kunder som drabbas. En bra policy från företag vore att agera enl. följande:

Vid ovanliga problem: kontakta de drabbade och erbjud kompensation.
    Vid vanliga problem: Gå ut med information snabbt. Be om ursäkt, meddela att ni jobbar på problemet. håll oss uppdaterade.

Nån som jobbar med PR som kanske vill kontakta HTC och sälja in sina tjänster?

//J

8. Eazer

Eazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ska köpa nytt sd-kort och försöka, med hjälp av ett GoldCard, nedgradera android till antingen 1.6 eller 2.1, och sen försöka installera 2.2 igen. Pratade precis med supporten på HTC, efter att ha blivit oerhört irriterad över att mail-supporten var så seg, och de sa att jag ska lämna in den till återförsäljaren, i mitt fall Media Markt. Jag har haft mobilen i 2 veckor, så det blir att reklamera den och få en ny, om nu inte sättet med GoldCard hjälper ;)

9. Ante

Ante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hepp!

Jag kan inte starta webbläsaren efter uppdateringen, får bara "tvinga fram en stängning" när jag testar. Hade även stora problem igår med att den var seg som f*n, men idag har jag inga problem med det. (Har inte startat om den eller gjort nått annat)

Mycket märkligt tycker jag, tyvärr så har jag fått rekommendera mina kunder att INTE uppdatera till 2.2, då jag själv känner mig lite missnöjd med den :(

10. DIR

DIR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Internetproblem

Jag har haft min Legend sen i somras och älskar den. FroYo var väl dock ingen revolution, men ok. Angående problem med Internet så fick även jag samma bekymmer som du beskriver, men försök med att gå Meny - Inställningar - Program - Hantera Program - leta upp webbläsaren och sedan tryck på "Rensa Lagrat". Det löste prolemet iallafall för mig.

Lycka till

//Daniel

11. Kri

Kri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bump

Får bumpa den här tråden, då jag har exakt samma problem som trådskaparen. Någon som har en lösning? :cry: