Froyo sabbade min telefon

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av -WR-, 4 augusti 2010.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Varför? VARFÖR!?

Efter första FOTA-uppdateringen slutade min wifi att fungera. Fick lämna in den på service.

Nu, efter att ha installerat Android 2.2 så startar inte ens telefonen. Den fastar vid start-up screen. Är det nån som vet nåt om nåt - hojta!

er ödmjuke
    //WR

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Hur länge har du låtit den ligga vid bootscreen? Första uppstarten kan ta tid..

3. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Går det göra hardreset? För det verkar vara något konstigt problem, eftersom du är den första som fått detta av flera tusentals användare.

4. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Första starten efter update kan ta upp till 20 min, allt beroende på hur mycket apps installerat

5. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag misstänker att de som fått problem med brickning, svarta skärmar, startar ej
    är de som haft kli i fingrarna och inte låtit mobilen vara utan startat om den/dragit
    ut batteriet under uppstart. Som alle090 skriver tar första booten lång tid.
    Jag tror min tog 10-15 minuter och jag tänkte flera gånger att fan, nu har den
    nog hängt sig. Men sedan kom den igång och jag har inte upplevt några problem.

Sedan vad man kan göra om telefonen har ett halvt OS i sig är frågan.
    Gör man så när man uppdaterar firmware på andra saker så är ju oftast kört
    men ibland kan man komma in i något "debug-läge" och installera firmware från
    extern källa eler sd-kort.

6. Medroid

Medroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är fler som fått problem. Jag lät uppgraderingen köra på tills telefonen var uppe och klar, men sedan startade den om sig själv. Nu bootar den om sig själv lite nu och då; ibland går det bra, ibland omstartsloopar den och ibland hänger den sig i läget när bara texten HTC visas.
    Detta började iom FroYo-uppgraderingen.
    Jag har gjort factory reset.

7. kgb_swe

kgb_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har exakt samma problem. Startar inte om lika ofta om jag tar ut minneskortet. Verkar ha med minnet att göra. Ladda en "stor" hemsida och den dör och bootar om direkt.

Har dock aldrig fått den att starta om sig själv i flygplansläge, endast med radio(telefon) påslaget.

Har inte heller gjort något vid nedladdningen och uppdatering av froyo. Allt gick bra där. För mig började problemen efter 1-2 dagar användande efter att jag då för första gången slagit på wifi efter uppdateringen. Också testat att göra en factoryreset utan resultat. Samma problem kvar.

8. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Men mitt problem ligger i att telefonen inte startar öht. Efter att 2.2 installationen var klar och den skulle boota upp så frös den vid uppstartsbilden (asså den vita med htc gröna logga, innan quitely brilliant bilden dyker upp). Så höll den på i minst en halvtimma, startade om hela tiden, men kom inte längre än uppstartsbilden.

När jag skulle installera fick jag ett felmeddelande att det inte gick att säkerhetskopiera till sd-kortet, men jag läste har i forumet att fler fått det och att det gick bra ändå.