Froyo updatering

Diskussion i 'Galaxy S' startad av nickwarn, 8 augusti 2010.

1. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Först vill jag tacka för all hjälp o info man har hittat här på forumet.Jag har flashat min galaxy S med JM5 Firmware. När den oficiella updateringen dyker upp kommer jag att kunna updatera till den som tänkt med Kies. Eller måste jag flash tillbaka till JF3 original firmware? Och i så fall vart hittar jag den.
    Tack på förhand

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.303
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns ingen "dump" på vår nordiska version av JF3 (rätta mig gärna om jag har fel) och det finns därför ingen möjlighet att återgå i dagsläget.

Däremot bör det gå att manuellt flasha in uppdateringen genom ODIN, så att man slipper använda KIES över huvud taget.

Framtida uppdateringar (efter 2.2) får man hoppas sker över OTA (over-the-air). I de versioner som läckt av Froyo / 2.2 för Galaxy S, så finns i varje fall möjligheten att söka efter uppdateringar.

3. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

I och med att det är Samsung så är jag inte så säker på att det kommer något mer efter Froyo :(

4. kaah

kaah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vågar sätta en slant på att vi får 3.0 med. Galaxy S är Samsungs stora flagskepp som siktar på över 10 miljoner sålda enheter världen över. 3.0 kommer troligen redan innan nyår och att sluta supporta deras mest påkostade mobil redan efter 6 månader skulle vara lite för magstarkt även för Samsung.

Dessutom ryktas det om en Pro variant med tangentbord och eftersom den inte släppts (kommer troligen ha 2.2 när den kommer) så talar även det för att 3.0 kommer hyffsat tidigt in på 2011.

5. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Qui vivra verra ;)

6. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej det är i alla fall inget jag förutsatte när jag köpte S ;)