ROM: Fuckade upp min galaxy s4

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av dyrken, 11 dec 2013.

1. dyrken

dyrken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Installerade cm via deras hemsida men tyckte inte det var något bra så jag installerade cwm och skulle flasha in omega v.16 men flashade in fel ! I9505 skulle det vara men flashade in I9500... problemet är att ja kan inte flasha in stock via odin händer inget. ja kommer in i cwm via mobilen men det finns inge filer på den allt är borta så ja kan inte installera från sdkortet. men det finns ADB sideload. men jag kan fan inte få adb.exe att fungera har tankat hem adt-bundle-windows-x86_64-20131030 . när ja trycker på ADB.exe så kommer det upp snabbt sen försvinner rutan direkt:S hur ska ja ta mig till blir tokig. behöver en internethjälte!:cry: detta står i odin

<OSM> Enter CS for MD5..
    <OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
    <OSM> Please wait..
    <OSM> I9505XXUEMK8_I9505OXXEMK3_I9505XXUEMK8_HOME.tar.md5 is valid.
    <OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
    <OSM> Leave CS..
    <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

2. coffeblixt

coffeblixt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kies har en initierings funktion som du kan prova.
    Fick använda den själv efter jag klantat till det med en S3:a jag köpt i Thailand och flashat in nordisk mjukvara på den.

Där skriver du modell på telefonen och serienummer. Så borde den hitta rätt mjukvara och flasha om den.

3. Arju

Arju Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    http://www.youtube.com/watch?v=MVXX-YdhRU0

adb fungerar nog.. du måste öppna det genom cmd. kolla denna videon för att lära hur du gör det.

4. dyrken

dyrken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nu fick jag det att fungera via odin ! tog bara 5h att få allt att fungera bytte dator då fungerade det direkt ! fattar noll .. tack iaf för snabba svar <3