Fullt i sms-lådan, sms försvinner?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av milky81, 23 nov 2010.

1. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 521
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Hej, är det någon mer än jag som stött på det här problemet?

Nån gång ibland när jag inte rensat sms på länge och det kommer ett sms så står det "SMS memory full" eller "SMS inbox full" kommer inte ihåg just nu. Problemet är att då tar inte telefonen emot smset och så försvinner det vilket inte är så lysande. Efter jag tagit bort ett gäng sms så kan jag ta emot nästa sms utan problem.

Är detta pga något max antal sms som får plats eller är det det interna minnet i telefonen som blir fullt? Kommer tyvärr inte ihåg om lite-minne-varningen var med när det hänt men jag har aldrig haft under 10 Mb telefonminne ledigt.

Jag använder Handcent.

Mvh Milky

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Du kan ju, tills någon annan kan komma med ett bättre svar, kolla om det kan ha något med internminnet att göra genom att ta fram telefonens Settings -> Sd card & phone storage settings och kika på Internal phone storage.

3. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har också fått det några gånger och det har varit när internminnet har varit fullt och det händer mest bara när jag har installerat nya apps jag tänkte testa och inte kört över dom på SD-kortet. Efter att jag antingen har flyttat dom eller avinstallerat dom så fungerar det bra igen.
    Riktigt störigt enligt mig, borde kunna lägga alla sms på SD-kortet istället för internminnet..

4. bobo

bobo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

5. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 521
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    @DrLaban - Problemet är att det var nån vecka sen problemet uppstod och sedan dess har jag rensat ganska ofta i SMS-lådan just för att inte missa några sms, jag tänkte inte på det just då. På "vanliga" mobiler så hamnade smsen i kö när det inte fanns plats och så fick man en chans att rensa i sin låda, och sedan kom smset automatiskt in när det fanns plats.

@bobo - aha, hoppas de fixar detta till 2.3.

Jag får väl helt enkelt se till att ha mer än 20 Mb ledigt hela tiden på det interna minnet. Det är ju lite andra konstigheter också när man har lite minne ledigt, t.ex. kan man inte ta hem nya apps de fastnar bara på downloading. Det hade ju varit desto mer vettigt att man fått upp en inforuta som säger att man behöver rensa lite minne innan man kan ladda ner appen.

6. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Visste inte att det va ett så stort problem. Jag trodde först det va min telefon eller operatör som det va fel på från början, men efter att ha läst bug-reporten så är det ju folk över hela världen och har varit så här riktigt länge..