Fullt sms minne

Diskussion i 'Blade' startad av 0xZero0swe, 14 okt 2011.

1. 0xZero0swe

0xZero0swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A71
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4
    Hej

Det står att sms minnet är fullt men har inte ens några sms har tagit bort alla...
    Någon som vet felt?? Tacksam för hjälp :)

Last edited: 14 okt 2011
  2. team@

team@ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det där känns som en bugg i Telias 2.2. Minnet tar helt enkelt slut.

Enda sättet för mig att komma runt den är att köra en reset på telefonen. Det gör jag varannan månad ungefär. Börjar blir lite trött på det....

(eller så är det en bugg i någon av apparna jag använder)

3. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag fick aldrig det när jag hade 2.2 fast jag hade ställt in så den bara sparade 200 sms per kontakt

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Byt sms applikation eller så går du in på inställningar > Program > Meddelanden > rensa data

5. team@

team@ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det tar som sagt ett par månader innan det händer för mig... Hade du 2.2 så länge?

6. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Från när det släpptes till för 2 veckor sen. Minns inte när det släpptes bara :P
    Men ordentligt länge

7. swede100

swede100 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta händer ibland när telefonens interna minne understiger 20Mb. Så prova att avinstallera någon app istället så skall nog problemen försvinna. Har hänt två gånger för mig och båda gångerna fick jag felmeddelande att SMS-minne var slut när det i själva verket var det interna minnet som var för lågt. I mitt fall kör jag Handcent SMS.

Kör för övrigt Swedish Spring Rls 3.

Last edited: 14 okt 2011
  8. 0xZero0swe

0xZero0swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A71
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4
    Har inte gjort ngt åt det.. Men när jag va ute med hunden så fick jag alla sms:en (Så fungera det som vanligt igen) Tack för hjälpen alla ändå :D

9. MCB1289

MCB1289 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också exakt samma problem och jag har snart ägt min Blade i ett år, så jag har både haft Android 2.1 och sedan uppdaterat till 2.2.

Så fort telefonen har ett internminne på < 16,2 MB (<10%) ledigt, så dyker detta oerhört frustrerande meddelande upp om att "Telefonens lagringsutrymme håller på att ta slut." och vips så blir telefonen i princip obrukbar. Detta TROTS att de flesta appar redan ligger på SD-kortet, så jag förstår verkligen inte vad det är som upptar hela 90 % av internminnet...

Flickvännen skaffade också en ZTE Blade från Comviq i förra veckan och bara efter någon dag har hon fått samma problem, så detta verkar gälla varenda Blade trots att ingen här verkar ha en "riktig lösning" på problemet. Man skulle ju tex kunna tänka sig att man på något sätt borde ha möjlighet att justera gränsen till att börja varna vid först 1 % ledigt internminne eller kunna rensa alla skräpapplikationer som ligger på mobilen och inte går att radera?

Helt värdelöst problem och mycket märkligt att det, i mina ögon, helt undermåliga internminnet sluppit igenom alla goda recensioner... Det borde ju verkligen inte vara så här vid redan 10 %!