Diskussion: Funderar lite på en RAZR

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Pajn, 21 nov 2011.

  1. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag tyckte det var bättre att starta en ny tråd än att ta det i "Motorola Razr", vad är meningen att ha ett eget forum med två underforum och totalt tre trådar? :cool:

    Nexusen är en liten besvikelse då den är plastig och saknar sdkort (och där med UMS) så jag har börjat titta lite på RAZR istället.

    Lite funderingar bara.

    Bootloadern är låst. Sad jag kan hitta kommer den låsas upp när Motorola släpper ICS, stämmer det? och finns det något ungefärligt datum när den kommer?

    NFC. Jag vill ha NFC! Vad jag har hittat har den en krets för det så det borde kunna komma i en framtida uppdatering eller i en custom kernel/rom. Någon som har mer info här?

    Skärmen har ganska mycket lägre upplösning än GN vilket tar emot lite. Ni som har skärmen upplever ni att ni kan se pixlar eller tom. subpixlar? Hur nära skärmen börjar ni se dem?

    Ljudvolymsknapparna sitter lite dumt. Hur är det att höja/sänka volymen i fickan?

    Kameran, hur snabb är den? Skulle tycka det var kul om tiden från skrivbordet till tagen bild var väldigt låg.
     
  2. TheSlerp

    TheSlerp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vet inte om det spelar någon roll för dig men designen är väldigt ful framifrån enligt mig.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kameran är mycket snabb både vad gäller autofokus och vad gäller bildtagningen. I runda slängar kan man få iväg en bild i sekunden.
     
  4. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Lol... lagom meningslöst inlägg. Han har väl ögon att se med själv, förmodar jag.

    Vid normalt avstånd har skärmen tillräckligt hög upplösning för att man inte skall märka PenTile om man inte anstränger sig.
    Volymknapparna tycker jag sitter smidigt, inget problem att justera i fickan eller under samtal.
    Bootloader - vem vet, vi får väl se. Hoppas på i samband med ICS, det är vad Moto säger iaf.
     
    Last edited: 21 nov 2011
  5. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Själv tycker jag den är riktigt snygg. Det är bara mikrofonhålet på framsidan som stör mig. Seriöst, finns det en enda vettig anledning tilla att inte sätta den under?

    Smaken är som röven ;)
    Låter mycket bra. Tack!

    Okej. Volymknapparna lät ju bra. Skärmen lät lite sämre :/
    Jag skulle gärna vilja se den innan men har inte sett någon affär som har den i Nyköping.
    Har inte hafft någon pentile innan så är ganska rädd för det. Alla jag känner har lyckats skaffa sig RGB skärmar :P
     
  6. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Har haft min Razr sedan i fredags och jag är mycket nöjd. Hade en HTC Desire innan och har aldrig riktigt märkt av PenTile, visst går det att urskilja att ikonerna är oskarpa men det händer inte förens jag har telefonen så nära ögonen att ljusstyrkan gör att det blir obehaglig. Men precis som Swedroid skriver i sin recension så är det rätt skilda meningar när det gäller PenTile, vissa stör det och andra inte. Men ångrar inte för en sekund att jag köpte en Razr istället för Galaxy Nexus. Var det där med minneskortet som var min deal-breaker.
     
  7. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Beställer nog en idag. Blev så jäkla less på liquiden idag så det finns inte. Över 30sekunder tog det att gå till hemskärmen från smsappen med musik igång (dessutom laggade musiken nått brutalt samtidigt som den jobbade).
     
  8. Czar

    Czar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej gott folk.

    Har också funderingar kring köp av razr. Var och kollade på den idag på Elgiganten. Är inte jätte stort fan av pentile-skärmen men är ändå beredd att ha överseende med det. Det som jag däremot störde mig lite på var att skärmen inte verkade så ljusstark, även när jag ställde om ljusstyrkan till max. Jag jämförde då med SGS2 som låg bredvid och den hade ju en mycket mer ljusstark skärm.

    Så min fråga är: Hur upplever ni ljusstyrkan? Duger den i dagsljus? Nu är det i och för sig mörkare årstider men är det något ni har märkt av?

    Tacksam för svar :-)
     
  9. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Kör själv med automatisk ljusstyrka på min och har inte haft några problem med den, de telefoner jag har att jämföra med är LG 2X, HTC Desire, HTC Wildfire S, Samsung Galaxy Mini. Vet att de inte är några super telefoner idag men Razrn har överlägset bäst skärm utav dem.
     
  10. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    För en halvtimme sen fick posten elektronisk förhandinformation av Dustin. Hoppas de hinner tills imorgon :D
     
  11. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Lite first hour impressions:
    Pentile syns rätt mycket på viss text vid normalt användningsavstånd. Med armen fullt utsträckt ser jag fortfarande pentile på texten i notifikationsbaren. Text i webbläsaren har inget spår av pentile.
    Men jag stör mig inte på det.

    Skärmen är ljusstark. Det återstår att se hur den funkar vid extrema förhållanden som soljus och i mörker.

    Kameran är kass, bilderna är extremt brusiga vid lite lägre ljus (inomhus med normal belysning).

    Helhetsintrycket är mycket positivt.

    Lite andra saker som inte har varit uppe i tråden innan.

    Ljudet i högtalaren är förvånansvärt bra.
    Simkortet är plug and play (du behöver inte starta om telefonen) (hör inte hit men, mitt klippta simkort funkar fint :) )
    Telefonen är STOR!
     
  12. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Det står mellan Galaxy Nexus och denna faktiskt. Om denna stödjer 4G eller Lte som sagt så blir det ett köp :) Stöds 4G?
     
  13. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Nej, den har inte 4G i GSM versionen utan det är precis som för Nexusen.
     
  14. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nooo:( Jag vill ha 4G ;)
     
  15. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tyvärr verkar vi få vänta på LTE i det här landet :ehm:
     
  16. fred1891

    fred1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det ar dags for mig att kopa ny telefon och funderar pa RAZR eller pa att vanta tills Galaxy S2 LTE kommer i borjan av Januari. S2 LTE kanns ju mer framtids saker med LTE och NFC.

    Vad tror ni ar det basta att gora? Har RAZR en notifikationslampa och NFC?
     
  17. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Razr har notifikationslampa men ingen NFC om jag kommer ihåg rätt. Har själv bytt från en HTC Desire till Razer. Och det här angående om att du skall vänta på S2 LTE så kommer den ha bättre hårdvara än Razr men jag hade nog ändå valt Razr om inte Samsung har höjt byggkvalitén på S2 LTE nå enormt tycker den vanliga S2an är enormt plastig i jämförelse.
     
  18. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag gjorde samma byte. Desire-Razr. Älskar denna lur. Bästa jag satt mina fingrar på. Jag var inne på en sgs2/nexus innan men efter att jag fick klämma på den här så var det uteslutet. Bara att smeka baksidan i "kevlar" ger mig ro. Efter allt det här så kommer den säkert gå sönder imorgon, men tills dess så..

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  19. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ja det är skönt att slippa budgetkänslan aka plast på en telefon för 5k.
     
  20. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Det negativa är väl kameran, den är rätt kass. För mig personligen så är inte det inte viktigt. Bara en sidogrej. Annars har jag nog inget negativt att säga. Batteriet är betydligt bättre än på min desire och "smarta åtgärder" som det så fult heter på svenska fungerar riktigt bra.

    Sent from my XT910 using Tapatalk