Funderar på att köpa en Sensation hos tre idag. Ska jag?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av urotsukidoji, 9 aug 2011.

1. urotsukidoji

urotsukidoji Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej fellow Androids! Nu har det blivit dags att byta upp sig på lur fronten. Min gamla Magic sjunger på sista versen.

Jag har bara haft HTC när det kommer till Android och trots mycket meck med Magigen så gillar jag HTC och funderar nu på en sensation. Jag har läst lite på forumen och som jag förstår det så har tre brandat sina sensation... vad innebär brandingen? Är det bara någon app som kommer med eller har luren något egen kasst ui, är den låst m.m?

Ska som sagt köpa ny lur idag och Ifån är jag inte intresserad av så det lämnar mig bara med Sensation eller SGS2. Vad ska jag välja?

Gör jag rätt i att köpa en Sensation hos tre?

Tack för hjälpen!

2. bippsie

bippsie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varför ska du köpa den hos 3? Tjejen köpte en Sensation nyss, hos 3 så kostade det 599kr/månad, då fick man förvisso ringa för dom pengarna osv. Fast hon tyckte det var för dyrt och köpte istället telefonen på Siba, bunden till Tele2 för 289kr/mån, inkl förhöjd avgift och abonnemang.

Om du ska välja SGS2 eller Sensation vet bara du, vilken tycker du känns bäst? Jag tycker att Sensation känns mer som en riktig telefon i jämförelse med SGS2, som någon fyndig användare beskrev som "världens häftigaste plastbit", ungefär. Även om SGS2 presterar bättre i Benchmarks osv, så tycker jag att HTC Sense UI är guld värt.

3. urotsukidoji

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har 3 idag så det är smidigt med tanke på nummer flytt etc. Sen fick jag en enligt mig bra deal. 499 i månaden som jag får ringa för och dom tre första månaderna gratis. Jag har kikat på andra abonnemang å operatörer men inte hittat något bättre. Lutar som sagt mot en sensation men är lite nojjig för brandingen.

4. bippsie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det bästa du kan göra är nog att ringa 3 och fråga dom, det är möjligt att det bara är så att telefonen är operatörslåst eller något, vilket den inte blir med andra operatörer. Dom kanske lagt in någon egen app eller så som du ändå bara kan avinstallera själv sen.

Som sagt, ring och fråga. Du blir säkert nöjd med en Sensation. :)

5. sand

sand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!
    Har du känt på dom? Jag tyckte personligen att valet var givet, efter att ha hållt bägge i handen en stund.

6. urotsukidoji

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Var precis inne på the phone house och pillade på båda två. Gillar känslan av sensation mer men ljuset i skärmen var överlägset på sgs2. Fan nu vart det ännu svårare ju...

7. bippsie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad kommer du främst att göra på telefonen? Det sägs att SGS2 har en bättre batteritid, om än inte jättemycket bättre, så kommer du kolla på långfilmer osv, eller bara vill klara dig lite längre på en laddning så är väl SGS2 bättre.

Om du däremot surfar mycket så har Sensation en högre upplösning vilket gör surfandet lite behagligare. Även andra fördelar kommer med den höga upplösningen. Allt handlar om perosnlig preferens, så du får nog utgå ifrån vad du ska använda luren till. Hur använder du din nuvarande telefon?

8. AzuriaN

AzuriaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag köpte min Sensation hos 3. Jag fick med ungefär 15 st av 3s egna appar! De har även lagt till en egen bootanimation och en liknande när telefonen stängs av. Men jag har fixat s-off, root och bytt ROM så slipper de nu :) Dock är den fortfarande operatörlåst..

9. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Kan du inte bara köpa luren på the Phone House och förlänga ditt abbonemang på Tre? Då borde du ju kunna få en olåst och "obrandad" lur. Visst någon spänn dyrare blir det ju för Phone House ska ju ha sitt också men om du inte vill ha Tre:s branding så kan det ju vara värt att kolla upp i alla fall.

10. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

exakt som marre säger, the phone house säljer olåsta lurar med abonnemang. däremot vet jag sedan tidigare att 3 fria månadsavgifte-knappen inte alltid fungerar hos 3s återförsäljare, så var noga med att få det på kvittot att du ska ha 3 fria

urotsukidoji gillar detta.
  11. urotsukidoji

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack för hjälpen!

Jag köpte en låst från tre men kika lite på xda, där finns en tråd om hur man unbrandar luren. jag gjorde det igår, var bara att fixa s off, , byta cid, lägga in en stock rom och slutligen byta till s on igen. nu har jag en obrandad lur utan alla skit apps från 3. Senaste uppdateringen fick jag hem OTA också.

12. rcman

rcman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

om bildkvalite och ljudkvalite är viktigt för dig så är galaxy bättre. annars är sensation bättre på allt (förutom surfhastigheten tror jag)