@Kalven
Skärmskydd, splitterskydd etc borde vara ditt minsta bekymmer med SXS. Om jag hade fått välja hade jag avvaktat med o köpa SXS.
Visst gulafläckar påstås vara fixade men du kommer fortfarande ha ett batteri på fjuttiga 1750mAh medans andra lurar som släpps har tex 2100mAh etc. Du kommer hinna hem oftast o ladda den varje kväll men det händer mig då och då när jag inte kommer hem direkt eller är ute o reser då det blir knappt något kvar. Detta med måttligt användande.. när jag pga jobbet belastar den (dvs använder GPS, maps, jada jada) utan att den laddas så sugs det mycket kräm och jag står där kl 18 med bara 10-20% kvar.
IMO efter några månader: Telefonen är för stor, tjock & tung för att bara vara 4.3" och ha 1750mAh Batteri.
Touchknapparna är inte 100%iga även om man vänjer sig/lär sig trycka hårt.. det händer oftast att man missar ändå.
Telefonen är inte helgjutet och ibland är man rädd för att ha den i fickan då när man går så blir det hävstångseffekt och efter ett bra tag så kommer den inte sitta kvar känns det som... min nedre del började glappa på ena sidan och det samlas allt möjligt i glipan.
Mjukvaran/gränssnittet är
KANON.. snyggt, rapp, vacker och simpelt. Här är det ett stort plus men samtidigt tycker jag att den är för simpel.. saknar mycket inställningar, hoppas på förbättringar iom ICS.
Har du råd o vänta så vänta på uppföljaren (LT29i eller dyl) som troligen får bättre CPU (S4 mot S3 som sitter i SXS)... troligtvis bättre batteri (förhoppningsvis utbytbar), sd-kort slot mfl.
Telefonen är sjukt snygg dock
Summa summarum så tycker jag SXS är en lur som för min del faller innan mål linjen (inte på mållinjen

). Så fort nästa highend lur kommer från Sony kommer jag byta till den. Anledningen till att jag föredrar Sony är just flytet, utseendet och stab i mjukvaran.
Click to expand...