Fråga: Funderar på att köpa en XE...

Discussion in 'Sensation - Allmänt' started by Peroti, Feb 6, 2012.

1. Peroti

Peroti Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Yo!

Precis som titeln säger så funderar jag starkt på att skaffa en Sensation XE inom den närmsta framtiden.

Har hört mycket bra om den och jag har även hört en del dåligt... Men jag är väldigt sugen.

Så nu önskar jag att ni kan antingen ÖVERTYGA mig om att jag borde köpa en eller kanske AVSKRÄCKA mig från att köpa. Vad är ni nöjda eller missnöjda med?!

Jag blir glad för alla åsikter/omdömen om Senastion XE jag får höra :)

Såååå... 1, 2, 3 GO!

2. Thankyoumr

Thankyoumr Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy A71

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A71
    Har själv haft min xe i snart 1 månad och inte fått några som helst problem med den för utom att den bara hängt sig 1 gång.
    Hoppade från samsung galaxy s till xe och ångrar mig inte ett dug. bra batteri tid, snabb, nice hörlurar/headsett.
    Telefonen känns robust att hålla i inte plastig ochknarrig som galaxy s en.

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Feb 7, 2012
  4. Chatastropher

Chatastropher Teen Droid Medlem

Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
    Nu är det så att vi skriver i HTC-forumet och då är det HTC-mobiler som det ska tipsas om!
    Register eller för att visa innehållet!

Nä men jag tycker absolut att du ska köpa en XE! De röda detaljerna tycker jag gör ganska mycket... Sedan så kommer du ääälska HTC's UI (sense), iallafall den jag är förälskad i och även anledningen till att jag alltid använt HTC. Det känns kvalité när man håller i den, inget knarrigt plast här inte!:cool:

5. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Köpte min för två veckor sen, var också lite tveksam till att börja med då det ju är en del nya modeller på väg ut såhär i början av året.
    Ångrar mig inte en sekund, tittade ju givetvis på lite alternativ, men jämfört mot konkurrenterna och min gamla Desire så är den här underbar, på alla sätt.
    Designen är ju som alltid en smaksak, batteritiden är helt ok, bättre än vad Desiren hade som ny (den blev ju iofs. bättre med uppdateringar, det kan man väl hoppas på med XE:n med). Den är smidig trots att den är större, nästan ingen skillnad mot Desiren i smidighetskänsla, lite svårare att köra den med en hand pga. skärmstorleken. Sense är ju den största fördelen gentemot konkurrenterna och Sense 3.0 är definitivt bättre än tidigare versioner, får väl hoppas att det fortsätter med nästa version.
    Bra ljud i Beats-lurarna, bra mycket bättre än andra OEM-lurar jag testat (exv. Samsungs som är riktigt dåliga.)

Mitt tips: Gillar du designen och Sense så köp en. Ska man vänta på nåt bättre hela tiden så kan man vänta ihjäl sig, för det kommer alltid nåt bättre och vassare om man väntar. Är man känslig för det så får man väl helt enkelt köpa utan att binda sig så man kan byta snart igen.
    Köpte min på Katshing btw. Bra pris och leveranstid där.

6. Peroti

Peroti Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Får la passa på att tacka för tipsen hittills. Låter ju lovande. Äger en HTC Legend just nu. En mobil som jag älskat men nu börjar den ju bli lite gammal... Har nästan aldrig haft problem med den och kommer definitivt fortsätta med HTC. Så någon Xperia blir det inte.

Klart att jag funderat på att vänta på de nya telefonerna som förmodligen kommer om några månader men jag gillar utseendet på Sensation XE och aa... Ni låter ju positiva.

Har sett en del trådar här på forumet om problem med att samtal bryts. Hur stort är det problemet egentligen?

Har läst på andra sidor att telefonen har problem med mottagningen ibland när man håller den på speciella sätt. har någon av er upplevt detta som ett stort problem?

Sen det här med att ljudet är fruktansvärt dåligt ibland när man spelar in videor... Hur illa är det egentligen?

Sett något om att folk lätt har fått damm under skärmen... Har någon av er fått det?

7. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Mottagning och annat har jag inte märkt nåt av, tycker att den generellt sett är bättre än Desiren, men däremot ljudet på videoinspelningarna, det är inte bra. Alldeles för hög känslighet på mikrofonen.

8. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan säga att ljudet på inspelningar är toppen. Man går bara in under inställningar och kryssar bort Stereo så skramlar inget.

Jag har inte känt av någon dålig mottagning, på min gamla desire åkte jag ur nätet dock hela tiden! Och att samtal bryts.. jag har varit med om det kanske 2-3 gånger på en månad. Men jag förmodar att ICS kmr att fixa många saker :)!

9. Sunkan85

Sunkan85 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Något jag stör mig på är om man håller mobilen liggandes, typ när man surfar, ser på video mm. Håller du då vänster handen runt mobilens vänster sida (där högtalaren är eftersom den "ligger" ner) så tappar jag nästan all wifi mottagning. Även om jag sitter 3m ifrån routern. Är riktigt störande om man streamar då den börjar buffra tills man flyttar handen och den får mottagning igen.

10. jinx

jinx Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ljudet e väll det enda man kan klaga på. otroligt dålig högtalare och som vanligt med dagens lurar suger batteri tiden. men är i övrigt super nöjd med min lur