Funderar på att sälja och har några frågor

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av NervsOfSteel, 5 okt 2010.

1. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag funderar på att sälja min Desire för att inhandla den nya fantastiska HD:n :) Därför behöver jag svar på några frågor.

1. Jag måste ju såklart göra en hard reset. Räcker det att ta ut minnes kortet och göra en hard reset? Försvinner allt på mobilen då eller finns det personlig information kvar?

2. Hur blir det med betal apps och de andra apparna? Finns de kvar när jag använder market i den nya mobilen?

3. Vad gör jag med backupen som finns på mitt nuvarande minneskort? Kommer den att köras i den nya telefonen? Eller ska man rensa minnekortet?

3.1. Alla mappar och allt hittepå som finns på mitt nuvarande minneskort. Är det nått man ska spara eller bara kasta allt? Bilder och sånt sparar man alla andra mappar och skit?

2. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

1. Om du tar bort minneskortet samt gör en hard reset bör det inte finnas några personliga data kvar på telefonen.

2. Betalapplikationer är länkade till ditt Google-konto. Så då du loggar in med din nya telefon kommer de att finnas för hämtning gratis.

3. Ingen aning. Skulle tro att uppbyggnaden av datan på minneskortet inte kommer skilja sig särskilt mycket mellan HD och vanliga Desire, borde nog bara vara att sätta in den i telefonen.

3.1. Är det inget du vill ha kvar behöver du inte spara det. Telefonen kommer skapa de nödvändiga mapparna osv då du sätter in kortet sen i alla fall skulle jag tro. :)

3. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahh perfekt. Då löser det sig säkert utan problem. Tackar för svaret:)